Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/4070999 www.bgdnes.bg

Българите смятат Пласидо Доминго, Лили Иванова и „Барселона“ за най-качествени

Ако средният българин разполага с неограничено количество пари и ако купува само въз основа на качеството, той би карал „Мерцедес“, би слушал Пласидо Доминго или Лили Иванова и би гледал футболен мач на ФК „Барселона“.

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вече и с SMS

Реклама

Това са резултатите от първото българско изследване QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA, проведено през март тази година от швейцарската организация ICERTIAS – International Certification Association GmbH, със седалище в Цюрих, с помощта на онлайн проучване сред 1200 български граждани, ползващи интернет и на възраст над 15 г.

Изследването QUDAL в България обхваща над сто търговски и нетърговски категории (напр. най-качествено мляко, най-качествен автомобил, най-качествен български певец и т.н.). Според ICERTIAS изследването QUDAL – QUality meDAL има за цел да популяризира качеството и неговото значение. „С проекта QUDAL ние искаме да привлечем вниманието на потребителите към факта, че те имат пълното право да живеят по-добре и да изискват по-добро качество за парите си. Правото на качество и по-добро качество на живот е особено важно в днешно време, когато икономическата среда е изключително трудна“, подчертават от ICERITAS.

Акцент върху качеството

В рамките на изследването QUDAL – QUality meDAL всички участници са запитани какво биха купили и използвали, ако парите са без значение и ако се интересуват единствено от качеството при вземането на решение за покупка и консумация.

Изследването QUDAL – QUality meDAL обрисува напълно нова картина на България и на българския пазар и разкрива какво мислят българите за предлаганото качество и начина, по който те го разпознават и оценяват.

Изследването QUDAL – QUality meDAL не измерва пазарен дял, нито силата на една марка, а само опита и мнението на потребителите за това кой, според тях, предлага най-високо качество в определени категории в тяхната страна.

Според резултатите от изследването най-качествените автомобили на българския пазар са с марка „Мерцедес”. На въпроса „Коя е най-добрата група в света“, по-голямата част от българите са отговорили с „Metallica“. В категорията за най-добър музикален изпълнител първото място заема Пласидо Доминго. Според българите Меси е най-добрият футболист в света, а ФК „Барселона“ е най-добрият спортен клуб.

Реклама

По отношение на качеството на хора, проекти, организации и др. анкетираните са посочили Григор Димитров в категорията за най-добър спортист в България и футболен клуб ПФК „Лудогорец Разград“ в категорията за най-добър български спортен клуб.

Като най-добра българска група по-голямата част от запитаните в анкетата на QUDAL са посочили ФСБ, а в категорията за най-добър български изпълнител – Лили Иванова.
В търговските категории на изследването QUDAL българските граждани са заявили, че най-високо качество предлагат следните марки и компании: „Верея“ (категория: мляко); „Нескафе“ (категория: разтворимо кафе); „Капи“ (категория: плодов сок); „Михалково“ (категория: минерална вода); „Нивеа“ (категория: крем за лице); „Хюлет-Пакард“ (лаптопи); „Адидас“ (спортни стоки); „Райфайзенбанк България“ (банка); „Алианц“ (застрахователна компания), Visa (кредитна карта) и т.н.

Методология и извадка

Изследването QUDAL – QUality meDAL в България 2014/2015 (www.qudal.com) е проведено от швейцарската организация ICERTIAS (International Certification Association GmbH – www.icertias.com) на територията на Република България през месец март 2014 г., посредством онлайн анкета и метода CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) и DEEPMA (Deep Mind Awareness). 1200 граждани на България на възраст над 15 г. и ползващи интернет са участвали в проучването. Изследването обхваща цялата територия на страната.

За проекта QUDAL

QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com) е проект на швейцарската организация ICERTIAS - International Certification GmbH Association (www.icertias.com).

Проектът QUDAL изследва и награждава продукти, услуги, медии, обществени лица, личности в сферата на култура, спорта и др.), предлагащи най-високо ниво на качество в определена територия – по мнението на гражданите – т.е. на самите потребители.
Целта на проекта QUDAL е да се привлече вниманието на обществото към значението на качеството в ежедневния им избор и към правото на гражданите на най-високо ниво на качество, както и да помогне на потребителите да намерят най-качествените продукти и услуги на пазара.

Изследването QUDAL – QUality meDAL се провежда в пълно съответствие с разпоредбите на Международния кодекс за пазарни и социални изследвания, приет от Международната търговска камара (ICC) и Световната асоциация на научните експерти (ESOMAR).
Изследването QUDAL не измерва пазарния дял или силата на дадена марка, а единствено опита, удовлетвореността от качеството на услугата и предлагането на пазара, въз основа на мнението на анкетираните.

Реклама
Реклама
Реклама