Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/12237855 www.bgdnes.bg

Как да се разбираме със служители от Поколението Y advertorial icon

„Ах, това поколение Y пристрастено към новите технологии! Мислят си, че са привилегировани и са толкова невъзпитани и мързеливи, че на тях не може да се разчита за нищо…“

Сърдитите старчета често го казват, макар да звучи като заучен стереотип. Но поколението Y, за нещастие, няма да изчезне току-така. Поколението Y съставлява около 23% от 7,95 милиарда световно население и се състои от приблизително 1,8 милиарда души.

Те държат най-голямата част от работната ръка към този момент. Но дори компаниите не могат да се справят с тях по никакъв начин. Всяко едно поколение се различава от другите.  Според проучвания поколението Y се различава най-много в сравнение с всички останали поколения преди него. Тези разлики предизвикаха голямо раздвижване в компаниите, ориентирани към клиентите, принуждавайки ги да търсят нови начини да се харесат на потребителите.

Ще разберете какво мотивира поколението Y в работата. Ще ви предложим така желаната информация за нещата, които можете да направите, за да поддържате служителите от поколението Y щастливи и стабилни, в случай че сте работодател, който се опитва да повиши удовлетвореността на служителите си.

Без повече предисловия, да се захващаме за работа. В буквален смисъл.

И не става въпрос само за пари

Въпреки че парите са добър стимул, ако предложите на поколението Y само висока заплата, малко вероятно е да ги накарате да се задържат. Тъй като повечето от тях имат дългове (студентски заеми и т.н.), те със сигурност ще се възползват от възможността да получават добра заплата, но с течение на времето парите за тях престават да бъдат основната движеща сила.

Когато обмисляте как да повишите капитала, препоръчваме ви да поставите парите на заден план.

Човек се учи, докато е жив

Поколението Y е най-образованото и най-богато поколение. Това е така, тъй като всеки може да си позволи висше образование. За разлика от по-старите поколения (и източните култури), те не биха прекарали целия си живот работейки едно и също за една единствена фирма.  Те се фокусират върху усвояването на нови умения с цел да се усъвършенстват. Важно е да им предоставите възможност и място за растеж.

Препоръчваме ви да дадете възможност на вашите служители да посещават различни конференции или електронни курсове.

Когато работната среда е благоприятна, те преуспяват

Младата работна ръка не иска надзиратели на работното си място. Те искат работодатели, на които могат да разчитат, когато се нуждаят от помощ. За да привлечете поколението на милениалите за свои служители, трябва да имате индивидуален подход към тях. Те търсят пълна прозрачност и приятелска работна среда. Служителите обичат да се сприятеляват на работното място и искат да помагат на колегите си, както и да получават помощ.

Съветваме ви да провеждате "Дни на отворените врати". Опитайте се да разберете как работят в екип и какви са взаимоотношенията между тях и другите служители. Това ще ви даде по-голяма представа за това колко усилия са нужни, за да решите този проблем. Тиймбилдингът също може да помогне за подобряване на взаимоотношенията в екипа.

Техният начин на мислене е коренно различен

Поколението Y са израснали в ерата на технологиите и затова тяхното мислене е на съвсем различно ниво. Те са вундеркинди на новите технологиите и притежават несравним подход към проблемите. Някои компании предоставят възможност за вътрешно предприемачество, което не се извършва след работно време, както обикновено.

Препоръчваме ви за да стимулирате работниците си, разрешете им да си сътрудничат по време на работа. Тъй като поколението Y изпитва страх от провал, старайте се да поощрявате успеха им.

Те обичат предизвикателствата, но искат и да се забавляват.

Компаниите дълго време търсеха начини да привлекат милениалите, както като клиенти, така и като служители. Маркетингът за новото поколение се оказа тъмна Индия за тях. Доскоро да се достигне до поколението Y бе мисия невъзможна, поради рязката промяна в ценностната система.

Милениалите са поколение, което търси забавление дори на работното място. Те имат нужда да работят в динамична и стимулираща работна среда, за да разгърнат своя потенциал. Заради това индустриите се концентрираха върху това да ги привлекат.

Хазартната индустрия например удари на камък, след като разбра, че традиционните преживявания като слот машините вече са отживелица. Затова те се заеха да превърнат сериозните казино игри в забавни и приятелски.

Съветваме ви да мислите извън рамките и да се опитате да почерпите опит дори от индустрии, които нямат нищо общо с вашата. Ако се затруднявате с идеите, проведете хакатон и заедно обмислете как да направите работата по-привлекателна.

Те са социално и екологично осъзнати

Според проучване на Deloitte милениалите изпитват удовлетворение от работата си когато знаят, че оказват положително влияние върху света, в който живеят. Компаниите, които противоречат на техните ценности не ги привличат и биха ги изгубили като служители.

Съветваме ви да помислете добре за своята марка и за посланието, които изпращате. Дали те представят компания в най-добра светлина? Ако отговорът е не, то тогава е време да смените стратегията.

Гъвкавостта е преди всичко

„Намерете баланса между работата и личния си живот“ е често употребявана фраза. Въпреки че всеки човек води различен начин на живот, един факт си остава същия. Младото поколение отказва да бъде приклещено в офиса по 9 часа на ден.

Благодарение на новите технологии те могат да вършат своите задължения и извън офиса, ако работата им позволява. Болшинството от поколението Y казва, че ако могат, биха се преместили, за да посетят нови места. Дългосрочната работа отстъпва място на работата на свободна практика, която набира все повече популярност.

Кое е по-важно за вас? Служителите ви да са в офиса или да работят добре и да се вместват в срокове? В зависимост от отговора, може да потърсите нови възможности и решения.

Може да започнете с работа от вкъщи и гъвкаво работно време, но не се задоволявайте само с това. Можете да предложите на служителите си работа от вкъщи или да работят на свободна практика.

Реклама
Реклама
Реклама