Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/12667542 www.bgdnes.bg

Вдовицата на загиналия пилот Валентин Терзиев със залп към Радев: Г-н президент, нали казахте,че сте си взели поуките?

Има само един въпрос: Кой ще е следващият?, пита Димитрина Попова

"С тия разследвания от "специалисти" на Военна полиция и със забавените действия на Военна прокуратура има само един въпрос: Кой ще е следващият?"

Това коментира след поредния инцидент с паднала военна машина Димитрина Попова, вдовица на трагично загиналия пилот майор Валентин Терзиев. Пилотът на МиГ-29 почина на 9 юни 2021 г. по време на полет над Черно море в осъществяване на задача от взаимните военни учения в Шабла.

Реклама

Повод за въпроса към Радев в социалните мрежи на Попова бе инцидентът в сряда, когато военен самолет Су-25 се разби край авиобаза "Безмер" до Ямбол. Пилотът полк. Пейо Дончев успя да катапултира. Той е контактен и в добро състояние, настанен е за лечение във ВМА. Самолетът е напълно разрушен. Военният министър Димитър Стоянов обяви, че започва проверка заради инцидента.

"Причините ще бъдат оповестени, след като се разчете откритата черна кутия на самолета. Прави ми впечатление, че началните съобщения не бяха конкретни, дори за отварянето на парашута. Първоначално беше съобщено, че той не се е отворил, впоследствие военният министър опроверга тази информация и каза, че той е работил нормално. Но самият факт, че пилотът има контузия, макар и лека, обяснява, че вероятно поради ниската височина на полета парашутът не се е доотворил", каза авиоекспертът инж. Ангел Борисов.

Той се надява, че този път черната кутия няма да бъде изпратена отново в Русия.

Попитан дали може да става въпрос за човешка грешка, инж. Борисов отговори: "Естествено, пилотът е една жива машина. Опитът на летеца е над 750 часа, но за тази година това е неговият първи полет - нещо, което прави впечатление. Така че е възможно и той да допусне дадено отклонение."

"Полетите се извършват от висши чинове на нашия състав на ВВС. При изпълнение на полет те взимат добавка към съответното заплащане, която е към 2000 лв. И нашите висши ръководители и пилоти се съобразяват и с финансовите условия", подчерта авиоекспертът.

"Най-накрая някой трябва да каже, че царят е гол", казва от своя страна Димитър Ставрев, журналист от авиационно списание. По думите му у нас има система, при която много хора, които не са в авиобазите да се занимават с конкретна бойна дейност, летят по 3-4 часа на година, за да получават т. нар. летателни пари. По думите му полк. Дончев е добър пилот и затова му е разрешено да извърши самостоятелен полет, но 90% от останалите просто ги "превозват."

Според Йордан Божилов, бивш министър на отбраната, трябва да се направи анализ на това, доколко пилоти, които не носят бойно дежурство, следва да летят.

Реклама
Реклама
Реклама