https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/7101191 www.bgdnes.bg

Извънземни сеят гъби

Мицелът притежава свръхразум

Спорите оцеляват в Космоса, изследователи намират невероятни екземпляри

Дали това са извънземни, динозавърски яйца, висш разум или просто гъби? Или извънземни цивилизации сеят сонди предаватели във вид на гъби!? Над тези на пръв поглед невероятни въпроси умуват изследователи, учени и уфолози. Те откриват коя от коя по-странни гъби навсякъде у нас - по Витоша и останалите планини, по поляни, дори и в столичните градинки и паркове. Никой не може да предвиди къде ще пораснат пришълците

Една от тях е фалосът. В "младежкия" си период тази гъба представлява голямо яйце, покрито с желе.

След като бъде оставено за няколко дни в хладилник, то тотално се трансформира и от него се ражда огромен фалос. "Тази гъба не се яде, но известни гъбари казват, че помага за половия нагон - разказва един от изследователите. - Намерихме я на Витоша и много ни озадачи.

Разрязах яйцето и след три дни откривам нещо голямо, пораснало почти 30 см в самия хладилник, такъв голям екземпляр не е виждан. Интересното е, че гъбата е расла на собствени резерви, без почва."

Редица съвременни учени не на шега твърдят, че гъбите са представители на високоразвита извънземна цивилизация. Те не спадат нито към животинския вид, нито към растенията и продължават да са енигма за науката. "Запознат съм с теориите за извънземен произход на гъбите - коментира биологът Валери Полигорски. - Мицелът подобно на невронната мрежа на мозъка може да проявява това, което може да се счита за разумно. Разбира се, това не означава, че гъбите са представители на извънземна цивилизация, такова нещо на практика е невъзможно да се докаже."

Оригиналната концепция за връзката между Космоса и гъбите е на психолога философ Терънс Маккена. Той посочва, че спорите на гъби са почти идеални за космически пътешествия. Те могат да оцелеят във вакуум и изключително ниски температури, корпусът на спорите е един от най-плътните материали в природата. Спори на гъбите са открити да се носят в стратосферата на 20 000 метра височина, възможно е да се съдържат и в космическия прах. Гъбите са много устойчиви, непретенциозни, практически безсмъртни, натъпкани са с невротрансмитери и са в състояние да издържат на космическото излъчване.

През 2000 г. японският професор биолог Тосиюки Накагаки дори доказва, че мицелът притежава свръхразум. Той прави следния експеримент - поставя проба от жълта плесенна гъба в началото на мини лабиринт, който води до бучка захар. Постепенно мицелът усеща миризмата на захар и започва да праща своите израстъци да го търсят. Тези части от гъбата, които попадали в "задънена улица", започват да се връщат и да търсят друг път. До края на деня една от тях достигнала до бучката. Още по-впечатляващ е следващият експеримент на японеца. Части от същата гъба отново са сложени на входа на копие на предишния лабиринт. Гъбата се разделила на две, като първата с лекота намерила пътя. Другата част се изкачила над стените на лабиринта и го прекосила по права линия директно към целта. Гъбата не само запомнила пътя, но и намерила още по-лесен начин да стигне до захарта...

Така енергията на мицела остава една от най-големите тайни на Вселената. И нищо чудно някой ден да бъдем завладени от нова цивилизация - тази на гъбите.

Гъба скитник бори рак

Друга мистериозна гъба е чагата, която пълзи по брезите във вид на черни кристали, наподобяващи въглища. Благодарения на нея големият руски писател Александър Солженицин се излекува от рак на стомаха в Сибир и по-късно я описва в книгата си "Раково отделение".

Тази гъба се използва в Сибир за чай, който е сиво-черен на цвят. Тя съдържа калий и натрий в съотношение, което повишава имунната система. Лекува редица болести, дори казват, че подмладява. Тя узрява за цели 20 години, а хитри търговци я продават в интернет за лечебни цели.