Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/7363876 www.bgdnes.bg

„Агрион“ отдава земя чрез търгове с тайно наддаване advertorial icon

Арендаторите сами определят цената, на която ще вземат желаната от тях земя

Развитието на земеделието в България през последните години и засиленият интерес към земеделската земя провокираха големите собственици да търсят модерни инструменти за отдаване под наем и аренда. Сред тях е лидерът в управлението на земеделски активи „Агрион“.

Компанията за четвърта поредна година организира търгове с тайно наддаване за отдаване на земите от портфолиото си под наем и аренда. Тя беше първата на пазара, която въведе аукционите като инструмент за определяне на рентните нива. Преди това практиката беше крупните собственици пряко да договарят наемите с арендаторите от конкретно землище.

Прозрачни условия

Процедурата с търговете е разработена така, че да гарантира равно начало и честни и прозрачни условия, казаха от компанията. Никой няма да се ползва с преимущество при търговете с тайно наддаване, а за наемател на земите на „Агрион“ ще бъде избран този, който е предложил най-атрактивни условия.

Този принцип дава възможност на земеделците сами да определят цената, на която ще вземат желаната от тях земя под наем или аренда. Заявките за участие в търговете се приемат във всички офиси на компанията в цялата страна, а пълна информация за условията може да се намери на адрес: http://agrion.bg/bg/services/rental. Предвидена е опция за изпращане на документите за участие в търговете по куриер, казаха от „Агрион“.

Така на практика конкуренцията между фермерите и желанието им да наемат добри парцели ще определят рентните нива, вместо дружеството еднолично да ги налага при пряко договаряне, каквато е масовата практика в сектора.

Шанс за малките арендатори

„Искаме да дадем шанс и на по-дребните и средни производители да останат на пазара и да участват с атрактивни предложения за наемане на земя“, обясниха от „Агрион“.

Според експертите в бранша търговете позволяват развитието на малките ферми, които имат шанс да преодолеят капсулирането между арендаторите в някои региони. Очакванията са чрез аукционите начинаещи фермери и по-малки арендатори да успеят да разместят позициите на големите играчи в част от най-привлекателните землища.

Засилен интерес

„С всяка изминала година участниците в търговете стават все повече и повече, тъй като сами се убеждават, че определянето на рентните нива чрез аукциони е най-честно и прозрачно“, коментираха от „Агрион“. Арендаторите са доволни, че успяват да наемат плодородна земя на добри ценови нива, без скрити клаузи и задкулисни договорки. „Интересът към търговете е огромен и сме доволни, че все повече земеделски производители избират „Агрион“ за партньор и наемат нашите земи, посочиха от компанията.

Провеждането на аукционите позволява на всеки, който иска да се занимава със земеделие, да се включи, дори и да не притежава опит в земеделието. Според експертите от „Агрион“ това е изключителна възможност за млади фермери и за хора извън агросектора, които нямат финансова възможност или желание да купуват собствена земя, да вземат под наем или аренда плодородна и качествена земя. Практиката досега показва, че броят на запитванията от по-малки стопанства, които искат да влязат в нови землища, се увеличава ежегодно.

Най-разпознаваемата марка

Социологическо проучване за нагласите на арендаторите показва, че над 50% от анкетираните посочват именно „Агрион“ като компания, чиито услуги биха ползвали. Земеделското дружество е категорично най-разпознаваемият бранд и се ползва с най-голямо доверие сред наемателите на земя.

„Агрион“ е единствената марка, която успява да генерира значим дял спонтанна и подпомогната запознатост. Над 60% от запитаните са посещавали офис на „Агрион“.

Реклама
Реклама
Реклама