Реклама
https://www.bgdnes.bg/shou/article/7696546 www.bgdnes.bg

Най-противоречивите дизайнери на всички времена advertorial icon

Несъмнено модната индустрия е бойно поле, където оцеляват само талантливи умове, които обаче знаят как да се откроят и да бъдат забелязани. Затова много често, освен със своите иновативни модни колекции, дизайнерите се прочуват и с противоречивите си изказвания и действия. В тази статия ще ви разкажем за едни от най-противоречивите дизайнери на всички времена. Някои хора ги определят като истински таланти, други като прекалено скандални. На Вас оставаме да прецените сами.

Карл Лагерфелд

В началото на 2019 г. светът се сбогува с един от най-емблематичните дизайнери - Карл Лагерфелд. Приживе творческият директор на Chanel е почитан като бог в модните среди, но често си печели врагове заради изказвания си. Дизайнерът е отявлен привърженик на здравословното хранене и винаги е спазвал строги диети, за да поддържа форма. През цялата си кариера Лагерфелд открито заявява своята позиция, че подиумът е място за дами с определени пропорции и че “никой не иска да гледа закръглени жени”. Както може да си представите, тези негови думи предизвикват бурни реакции, особено когато темата на анорексичните модели е все по-обсъждан проблем. Лагерфелд не се страхува да говори открито и за известните личности, като през 2012 г. нарича певицата Адел - “прекалено дебела”. Дизайнерът си позволява да направи коментар и за сестрата на Кейт Мидълтън, като заявява: “Не ми харесва лицето на сестрата. Тя трябва да показва само гърба си.” Да, определено можем да кажем, че Карл е имал пиперлив език и не се е посвенил да каже това, което мисли.

Хюго Бос

По всяка вероятност сте чували за известния немски бранд Hugo Boss, но знаете ли всъщност каква е историята на едноименния й създател. Ще ви издадем, че той определено има защо да бъде наречен противоречив. Преди да се превърне в модна империя и да се появят парфюми и часовници Hugo Boss, компанията започва своята история като малка фабрика за костюми през 1924 г. През 30-те години в Германия се случват бурни политически промени и на власт идва Адолф Хитлер, който налага доктрината на нацизма. По това време фабриката на Бос търпи значителни загуби и е на път да фалира, но тогава е въведена задължителна военна служба и нуждата от нови униформи нараства. Ставайки член на нацистката партия, Хюго Бос получава възможността да шие военни униформи и това на практика спасява бизнеса му. Различни свидетелства посочват, че той е бил привърженик на нацистката идеология, а във фабриката му е имало работници, извършващи принудителен труд. След смъртта на Бос, бизнеса поема неговият зет. Днес Hugo Boss е една от известните модни марки с почитатели по цял сват. Те отдавна са загърбили миналото и крачат уверено в бъдещето, като създават модерни облекла, парфюми, аксесоари и часовници.

Ив Сен Лоран

Ив Сен Лоран е емблематично име в модната индустрия, но не можем да отречем, че неговата персона също е много противоречива. Казано по друг начин, Лоран знае как да използва скандала, така че да му докара приходи. Неговата кариера изобилства от такива примери, но ние ще ви разкажем историята за едно провокативно ухание. През далечната 1977 г. Yves Saint Laurent лансира своята колекция есен-зима, която е вдъхновена от Китай. Заедно с нея излиза и парфюм, който дизайнерът избира да нарече с гръмкото име “Опиум”. Може би днес, когато в много държави по света една част от наркотиците са легализирани, това име не звучи толкова скандално. Но през 70-те години на миналия век, то разбунва духовете. Съпроводен с не по-малко провокативна рекламна кампания, Opium събира множество оплаквания, хиляди хора пишат до Лоран да смени името на своя аромат. Дизайнерът обаче остава непреклонен. Това се оказва успешна стратегия, защото днес Opium едно от легендарните ухания на YSL и носи милиони долари печалба на марката.

Това бяха три истории за едни от най-противоречивите личност в модния свят, които определено знаят как да накарат скандала да работи в тяхна полза.

Реклама
Реклама
Реклама