Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/9535764 www.bgdnes.bg

Самоук талант прави кораби

Сглобява "Виктори" и "Солей Роял", но не и "Титаник" 

Михаил майстори всичко на ръка и с подръчни средства 

Внушителни макети на бележити кораби създава 48-годишният Михаил Воденичарски от София.

Талантливият мъж изключително точно до всеки детайл пресъздава плавателните съдове - използва десетки видове конци за корабни въжета, прави така, че по корпуса да личат следи от дъжд и използва техники за състаряване. Михаил има завършени 5 кораба, а в момента работи по шестия си - "Виктори" (мащаб 1/100) - прочутият кораб на адмирал Нелсън, участвал в битката при Трафалгар през 1806 г.

"Корабите са ми мечта още от дете, въпреки че в рода ми няма моряци. Преди около 10 години започнах да правя танкове и самолети, а впоследствие се насочих към плавателните съдове. Първите два не ми се получиха и тогава осъзнах, че ми трябва по-сериозна подготовка, повече четене и започнах да събирам инструменти.

Реклама

Всичко правя на ръка, като използвам дърво (круша, клен, бамбук и бук) и пластмаса. Боядисвам, създавам имитации на дърво, състарявам... Ясно е, че не може всички въжета да са еднакви. Затова имам 60 вида конци, от които само черните и бежовите са по 20 вариации", разказва пред "България Днес" за хобито си Воденичарски, който има за него едва по час-два на ден.

Една от последните му впечатляващи творби е "Солей Роял" - кораб от френския флот през XVII век, кръстен в чест на Краля Слънце Луи XIV. Воденичарски прави впечатляващи макети още на трагично потъналия холандски "Батавия", галеона "Голдън Хинд" на капитана Франсис Дрейк, американската фрегата "Конститюшън" и други.

48-годишният софиянец признава, че се замисля един ден да изработи и значимия за българската история "Радецки", но категорично отказва да прави "Титаник". "Прекалено ми е скучен и комерсиален. А и за да се пресъздаде всеки детайл, трябва да стане 3 метра дълъг, а това е прекалено много. Съдбата на хората на "Батавия" е далеч по-драматична, отколкото на тези на "Титаник", аргументира се Воденичарски.

Талантът е участвал на изложби и състезания у нас, но избягва да пътува в чужбина, тъй като транспортирането на големите макети е много сложно.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама