Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/9563263 www.bgdnes.bg

Кампания 2021 без певци,кебапчета и концерти

Агитацията ще лови от баба до внуче

ГЕРБ омайва избирателите от джипката, БСП залага на срещи от врата до врата

Надя Панкова

Край на шумните кампании, скарите по площадите и примамващия аромат на кюфтета и кебапчета. Край на партитата и безплатните концерти с участието на любимите звезди на електората.

Реклама

Кампанията за парламентарните избори тази година, която стартира на 5 март, е подвластна на коронавирусната пандемия и ограниченията, които тя налага. По тази причина масовите срещи с избиратели и концертите с платени звезди, които да веселят симпатизантите, са табу. Най-недоволните от това – БСП, се оказаха неочаквано щастливи, че вече няма да събират 300 души по селските читалища и да изнасят речи, разказаха за „България Днес“ от червената партия. Причината – социалистите са категорични, че посещаващите подобни сбирки са винаги от твърдия електорат, който така или иначе гласува чинно за столетницата на всеки вот.

„Сега въпросът е да излезем от тази рамка и да привлечем и хора извън твърдото ни електорално ядро. Ще разчитаме и на дигитална кампания в социалните мрежи, и на срещи с избиратели на принципа „от врата на врата“, просто елиминираме масовите струпвания по зали и събитията“, разказаха за „България Днес“ от актива на левицата. БСП ще заложат и на традиционните билбордове и плакати, а по места дори се заговори, че водачи на листи и фаворити вече се надцакват чие лице да грейне от билбордовете в областта. Левите са започнали и кампания с атакуване на страниците на общини и области в социалните мрежи, където публикуват линкове с направеното от техни депутати или съветници в областта, а от централата наблюдават колко харесвания или споделяния ще получат публикациите, издадоха за „България Днес“ пък опоненти на БСП, присмивайки се на инициативата, която обявиха за „смехотворна“.

ГЕРБ, които не са и спирали предизборната агитация в целия си мандат благодарение на джипа на премиера Бойко Борисов, ще продължат да акцентират на направеното досега, тъй като още пишат предизборната си програма. От централата на управляващите разказаха за „България Днес“, че няма да има екзотики в кампанията и всичко ще е, както е било и на минали предизборни агитации – лични срещи с избиратели в определения обаче от пандемията формат на ограничение, плакати, билбордове, сувенири и акцентиране по места на направеното от третото правителство на Бойко Борисов чрез социалните мрежи. Основен коз обаче си остават обиколките и инспекциите с предаване на живо на премиера от джипа му с министри и експерти.

Чрез социалните мрежи е амбицирана да привлече за себе си гласуващите за пръв път коалиция „Изправи се! Мутри вън!“, разказаха за вестника от екипа на Мая Манолова. Тя е първият политик, който си направи профил в най-популярната тийнейджърска платформа Тик-Ток, където се вихрят дори седемгодишни деца. „Но там са и тези, които ще гласуват за пръв път! Ние акцентираме и на внучето чрез социалните мрежи и видеата на живо, но и на бабата – като ще имаме срещи с електората и на терен, разбира се, според ограниченията. Бабата може да няма интернет, но внучето й ще види госпожа Манолова в Тик-Ток и сигурно ще й повлияе“, разказаха за „България Днес“ от коалицията. Манолова и компания ще акцентират не на популизма, а на това, което наистина могат да направят за електората.

Чрез социалните мрежи и с чисто нов сайт ще примамват електората хората на Слави Трифонов. „Има такъв народ“ първи представиха в петък вечерта звездите в екипа си – експерти по право, икономика, социална политика и здравеопазване, а активът обеща партията да има чисто нов сайт, от който да агитира и информира избирателите, предимно в социалните мрежи. Няма да останат назад и посещенията по места, където традиционно Слави кани електората на питка, певица и гайдар, но от партията не коментираха дали лидерът им лично ще стиска ръце на симпатизанти в Стара Загора и Варна, където ще води листи.

Лидерът на „Воля“ Веселин Марешки още преди да се прегърне с Валери Симеонов, ударно започна да агитира на ръба на закона, припомняйки от билбордове и от телевизионния екран как е намалил цената на бензина. От НФСБ пък вече заливат фейсбук с успехите на лидера си срещу шума от кръчмите и нелегалните мигранти.

ДПС като типично консервативна партия и залагаща предимно на срещи с електората лице в лице, също ще премести акциите си онлайн. Лидерът Мустафа Карадайъ публично изрази тревогата си, че ДПС ще проведе трудно кампанията си, тъй като никога не е разчитала на масова медийна изява, а на срещи, като движението вече е заложило на свои остриета в предизборните студиа за дебати на националните медии, както и на сериозна агитация на водачите по места лице в лице, но без концертите с Есил Дюран и Галена, които избиратели на ДПС бяха свикнали по традиция да получават.

Републиканец №1 на България Цветан Цветанов пък ще използва информационни агенции и сайтове, за да промотира екипа и програмата си, тъй като доскорошният ваятел на предизборните кампании на ГЕРБ няма школовката на социалните мрежи.

Реклама
Реклама
Реклама