Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/13569797 www.bgdnes.bg

Дони и Нети продали чайката на Тато

Цената на такава лимузина тръгва от 200 000 лв. нагоре, каза топколекционерът Цветан Атанасов

"Дони и Нети сигурно са се разделили със своята бивша правителствена "Чайка", каза за "България Днес" топколекционерът на ретро автомобили у нас Цветан Атанасов. В колата се е возил Тодор Живков. До редакционното приключване на броя обаче семейно-творческият тандем не бе открит за коментар.

Реклама

Атанасов, който е създател и на първия у нас Музей но восъчните фигури, също в родната му Варна, е категоричен, че поддръжката на такъв автомобил като съветската "Чайка" е изключително скъпо удоволствие. "Могат да си го позволят само изключително заможни хора", убеден е той.

Топколекционерът добави, че вероятно чайката на Дони и Нети не е била в движение. Той допуска още, че двамата едва ли са я продали в България. Тук нямало пазар за такива коли. Но ако пеещото семейство я е изтъргувало в чужбина, това е било суперсделка, защото по думите на Цветан Атанасов цените на чайките "литвали" от 200 000 лв. нагоре.

Самият той притежава две чайки - производство 1978-а и 1983-а, в колекцията си. В едната се е возил само Тодор Живков, уточни създателят на уникалните музеи. По соца лимузините се пазели в гаража на бившето Управление за безопасност и охрана (УБО) за хората във властта.

"След 10 ноември УБО направиха няколко търга. Предлагаха 4 чайки. Аз си купих две. Едната е персоналната лимузина на Живков. Тя е почти нова, само на 4000 км. Никой друг висш функционер не е можел да я ползва. Втората е на Цола Драгойчева. В гаража на УБО е имало още чайки, които вече са обслужвали всички членове на политбюро", разказва варненецът.

Историята със соцлимузината на Дони и Нети, случайно или не, се появява в дните, когато се чества 64-годишнината от слизането на първата чайка от конвейера в бившия СССР. Българският колекционер №1 на ретро автомобили споделя още, че оттогава моделът не е променян. "Това е бутиков автомобил. Пуснати са общо 1700 бройки. На свободния пазар сред населението са не повече от три-четири", обяснява Цветан Атанасов.

Той сподели още, че единственият съветски правителствен автомобил от времето на соца, който е в движение, е собственост на Валентин Златев. Намирал се в Правец, родния град на крупния бизнесмен, допълни Атанасов.

Реклама
Реклама
Реклама