Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/17204900 www.bgdnes.bg

Опасен газ ТРОВИ софиянци, но не се измервал правилно

Азотният диоксид е най-голямата опасност на здравето на столичаните. Това се разбра от интервюто пред БНР на Ивайло Хлебаров от Екологично сдружение "За Земята". Според него, отровният газ не се е измервал правилно в много точки на града. 

"Изкривява се картината и създава лъжливото усещане, че живеем в град с чист въздух по отношение на азотния диоксид, който е опасен за здравето", каза Хлебаров.

Реклама

Според него някои от станциите, които трябва да го измерват в София, не отговарят на изискванията, посочени в европейското законодателство. "Чакаме вече няколко години министерството да оправи тази грешка, но не виждаме особена реакция от тяхна страна. Или чакаме наказателна процедура от ЕК, за да накара чиновниците да се размърдат", посочи екологът.

Експерти и представители на новата общинска администрация в София се събират днес на форум "Чиста мобилност за София". Разисквани ще бъдат три основни теми – велосипедна мобилност, мерки за чиста мобилност и състояние на обществения транспорт. Участие ще вземат Илиян Павлов - зам.-кмет "Транспорт и градска мобилност" и Надежда Бобчева, която отговаря за ресор "Околна среда".

Велосипедният транспорт

Много трудно се придвижваме по велосипедната мрежа, отбеляза Ивайло Хлебаров. "Налага се използване и на пътното платно. Част от дискусията ще бъде насочена към даване на препоръки какво да се подобри във велосипедните политики и в мрежите за свързването между различните квартали. Надяваме се господин Павлов да каже какво смята да направи за велосипедното придвижване. Хората да използват велосипед като средство за придвижване. Трябва да се започне с добро планиране на велоалеите. Техническото изпълнение също е много важно", посочи той.

Градският транспорт

Столичният градски транспорт се разви немалко през последните години, отбеляза той. "Но в София няма транспортно планиране, има транспортно строителство. Залага се предимно на строежа на различни инфраструктурни обекти, които вкарват допълнително автомобилен трафик", каза Хлебаров.

Манталитетът за малко използване на автомобили се възпитава, смята Ивайло Хлебаров: "Чрез положителни стимули, но и чрез санкции. Надяваме се да видим дългосрочна политика за развитие на градския транспорт и за ограничаване на използването на личния автомобил за всекидневните нужди в града".

Чистата мобилност

НИМХ направиха преди няколко години химически анализ на фините прахови частици в София, обясни Хлебаров. "Фините прахови частици са по-малкият проблем на транспорта, по-големият са задръстванията и замърсяването с азотен диоксид", подчерта екологът.

Четете още

Три квартала в София остават без вода

Три квартала в София остават без вода

Свобода за пияния шофьор, който прегази 14-годишния ФИЛИП в центъра на София!

Свобода за пияния шофьор, който прегази 14-годишния ФИЛИП в центъра на София!

Реклама
Реклама
Реклама