Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/1872104 www.bgdnes.bg

Социалният министър се надява IT сектора да съживи икономиката

Днес беше представен екипът, който ще ръководи Министерство на труда и социалната политика под началството на Деяна Костадинова. Тя обясни, че утре ще стане ясно с какъв финансов ресурс разполага правителството за реализиране на пакет от спешни мерки, насочени към най-бедните у нас. Според неговата стойност ще се определи броят на безработните лица, които ще бъдат включени в заетост, както и размерът на добавките за хората, лишени от енергийно подпомагане и за децата с увреждания.


Както и по-рано беше обявено, приоритет ще бъде борбата с безработицата. Това ще стане чрез осигуряване на субсидирана заетост през следващите месеци и чрез подготовка на квалифицирани кадри според нуждите на бизнеса със стартирането на новата оперативна програма от следващата година.

Реклама

Около 6,7 милиона лева забавени плащания има по оперативната програма "Развитие на човешките ресурси", съобщи заместник министър Ваня Стойнева. По думите й всички плащания ще бъдат наваксани поетапно до края на май.

До началото на май ще бъде готова новата оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". "Фокусиране на мерките и по отношение на сектори, които могат да доведат до икономически разстеж, най-вече IT сектора. Създаването на т.нар. бели работни места, тоест работни места в сферата на здравеопазването, в сферата на социалните услуги. И много важен елемент - обвързването на квалификационните програми с потребностите на бизнеса", обясни акцентите министър Деяна Костадинова.

Към момента има забавени плащания по схемите за обучения с ваучери, които ще бъдат наваксани до средата на април, както и по схемата за осигуряване на младежка заетост. Причина за това са големият брой бенефициенти, подали заявка за плащане. През 2012 година работа са започнали 236 хиляди души, а през първите два месеца на тази година - над 17 хиляди, възползвали се от мерките за намаляване на безработицата.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама