"София" вижда страха в очите

Новата игра в хорър жанра "София" е разработена от специалисти от университета на Регенсбург, Германия. Геймърите, захласнати по такъв тип игри вече ще имат нова тръпка - какво може да види компютърът в очите им, пише "Регенсбург дигитал".
Новата компютърна игра използва технология за проследяване на движенията на очите, за да определи какво мисли геймърът и реагира адекватно, по-специално увеличава дозата страх.
Например, ако играчът се натъкне на зловещо извънземно и мисли, че бягството е най-добрият план, компютърът ще потърси издайнически сигнали в очите му и съобразно с тях ще нагоди действията на пришълеца.
Разработката е базирана върху сензори, които преценяват емоциите, свързани с реакциите на очите, даващи представа за мислите на геймъра, обяснява Кристиан Волф от изследователския екип.
Волф и колегите му са вложили доста време в проучването си, за да установят как реагира играчът, когато героят му е изправен пред заплаха.
Изследването им е разкрило разнообразен набор от реакции. Ако например геймърът изследва обстановката, очите му "шарят" по целия екран. Ако играчът обаче търси възможност за бягство, движенията на очите му издават това, насочвайки погледа към най-близкия изход. Ако геймърът иска да се скрие, е по-вероятно да се взира в посоката, от която идва заплахата.
Върху технологията за проследяване на движенията на очите се работи от години. Досега тя е използвана основно за отчитането на реакциите на потребителите към софтуерния интерфейс. Прилагането ѝ в компютърните игри е относително ново, отчасти защото е твърде скъпо.