Учени: Хората предпочитат лошите пред добрите новини

Читателите и зрителите предпочитат лошите пред добрите новини. Това показва ново американско изследване, съобщава ЮПИ.
Според алгоритъм на потребителското търсене, съставен от изследователи от Вашингтонския държавен университет, хората, които четат вестници или слушат новинарските блокове, предпочитат лошите новини пред добрите. А тъй като медиите също са зависими от печалбите, те дават на клиентите това, което искат и което се търси.
Сп. Information Economics and Policy обяснява, че причината е, че хората се стремят да избягват рисковете, а не да получат допълнителна изгода. За да обяснят този феномен, американските учени привеждат следния пример: загубата на 1000 долара предизвиква у човека по-голяма емоционална реакция, отколкото придобиването на допълнителни 1000 долара. Същото е и с новините: хората предпочитат да научават за опасностите, например грипна епидемия или банкрут на компания, за да не се разболеят, или за да не влагат парите си в съмнителни акции.
Все пак учените съветват медиите да не се възползват прекалено много от това откритие. Прекомерното количество лоши новини действа подтискащо на читателите и зрителите.