“Виваком” с 615 млн. лева приходи, най-високи сред операторите

Компанията продължава да расте на мобилния пазар
625 млн. лв. са приходите на “Виваком” за деветмесечието на годината. Това сочи финансовият отчет на компанията, обявен преди ден. Те са се увеличили с 4% на годишна база. Печалбата на “Виваком” преди данъци и амортизации за деветмесечието е 220 млн. лева.
Само за третото тримесечие на годината приходите са 220 млн. лева, което е с 5,7% повече в сравнение със същия период на 2014 г., когато те са били 208 млн. лева.
“Мобилтел” обяви приходи от 172 млн. лева за третото тримесечие, а “Теленор” - 165 млн. лева. Печалбата преди облагане и на двата оператора е 67 млн. лева.
Последните данни сочат, че “Виваком” продължава да расте на мобилния пазар. Клиентите, които ползват мобилните й услуги, са 3,02 млн., което прави 28% пазарен дял. 85% от тях са с договор. Приходите от мобилни услуги нарастват с 9%, което се дължало основно на ръста на абонати и на средния месечен приход от клиент до 11,50 лева. С 27% се увеличил делът на приходите от мобилни данни.
През деветте месеца на 2015 г. приходите от мобилни услуги са 57% от всички постъпления, докато за същия период на 2014 г. са били 54%. Клиентите на фиксирани услуги са почти 1,1 млн.
През третото тримесечие на годината “Виваком” има 24% пазарен дял при фиксирания интернет. 42 на сто от абонатите, които са 377 000, ползвали оптичната мрежа на телекома, която осигурява скорости до 100 mbps и покрива 18 града и над 1 млн. домакинства.
Данните сочат, че втори по пазарен дял от 18% е “Близу”, който бе купен от “Мтел”, на трето място е “Булсатком” с 11%, след това е “Мтел” с 10%.
“Виваком” отчита 352 хил. абоната на тв услугата си, като 35% от тах използват IPTV, което е с 6 на сто повече на годишна база.
От началото на 2015 година до края на септември “Виваком” е инвестирала 104 млн. лева в мрежата си и разширяване на портфолиото от продукти и услуги. За инвестиции са отишли 16% от приходите, което е увеличение с 2 на сто на годишна база.
В съобщението за финансовите резултати от “Виваком” напомнят, че на 3 юли тази година компанията е придобила контрол над групата “НУРТС България” и е станала едноличен собственик на дружеството и неговата дъщерна фирма “НУРТС Диджитъл”. “НУРТС България” завършила техническата цифровизация на ефирните радио и телевизионни излъчвания.
Телекомът ще помага на малки общности
Телекомът стартира нова социална инициатива, наречена “Регионален грант на VIVACOM”. Нейната цел е да бъдат подпомогнати малките общности в България.
Помощта ще бъде под формата на финансиране, което се очаква да бъде безвъзмездно. Могат да участват читалища, библиотеки, културни и неправителствени организации и други, които имат проект, който да е от полза на т.нар. малки общности в по-малките населени места.
Финансирането на проектите ще става, след като те бъдат оценени от специално жури.
Инициативата се осъществява съвместно с Българския център за нестопанско право, който имал изключително голям опит при финансирането чрез грантови схеми.