Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/5101293 www.bgdnes.bg

NRG Creative Boutique - златната агенция от Порторож

За първи път българска рекламна компания печели най-високия приз в категорията Outdoor на фестивала Golden Drum

Изящна златна фигурка на жена, която държи златни тимпани - тази статуетка е най-високата награда на рекламния фестивал Golden Drum (“Златен барабан”) и тази година тя е в ръцете на Надежда Трифонова.

Реклама

Големият приз е за агенцията ѝ NRG Creative Boutique, на която Трифонова е създател и творчески директор. Компанията печели златото в категория Outdoor - Automotive с рекламата си Quattro Conquered the Mountain (“Куатро покори планината”).

Радостта на екипа е двойна, защото всъщност българска агенция за първи път си тръгва със злато от престижния фестивал в Порторож, Словения. Двадесет и второто му издание беше от 13 до 16 октомври.

“Усещането е

като да

вземеш златен

глобус в кино-

индустрията”,

казва Трифонова.

За да е честно постижението, е добре да се знае, че България има едно старо злато от Golden Drum. То обаче е от 1999 г., когато фестивалът все още е твърде малък и непознат, почти регионален. За да достигне до 2015-а, когато се състезават 1208 реклами от 25 страни.

Сред тях е и една оптична илюзия на фона на планината Витоша. По нея като продължение на софийския булевард “България” се изкачва път с осева линия, която тъне в мъглата. Край нея обаче ярко се открояват буквите на “Куатро”, за да напомнят за легендарната система за задвижване на четирите колела. Екипът на NRG Creative Boutique използва зимата на своя страна, за да докаже, че за един автомобил е още по-важно да е добър при трудни условия. Иначе в автомобилната индустрия е лесно да си добър, когато слънцето грее и настилката е съвършено суха.

Именно затова инсталацията е издигната на 14 януари. “Тогава прокарахме път там, където такъв не съществуваше”, обяснява Трифонова. Илюзията е създадена от съоръжение, високо 120 м и на площ 340 кв. м. Екипът работи над 800 часа по проекта, използва 36 000 литра хелий, прави многократни тестове за здравина и подемна сила и поддържа постоянен контакт с Националния институт по метеорология и хидрология.

Десет месеца по-късно тази илюзия печели златото в категорията Outdoor (външна реклама), която по правило е изключително конкурентна не само в Порторож, а на всички рекламни фестивали. В Словения NRG се състезава със стотици проекти, като само 48 от тях са определени за финалисти и само един - на нашата агенция, е отличен със злато.

Реклама

NRG Creative Boutique

възниква

преди повече

от 10 години

с амбицията да се концентрира върху изграждането на запомнящ се образ на марките, за които работи. От агенцията идват идеите и творчеството, а за изпълнението тя разчита на мрежа от партньори.

“За съжаление, пазарът направи съществуването на чисто идейна компания почти невъзможно. Ето защо се наложи да се преориентираме и да се заемем и с реализацията на своите проекти. Разбира се, запазихме амбицията си да създаваме “бутикови” идеи, но се специализирахме и в тяхното изпълнение. Това има своята добра страна - поставим ли си цел, дори тя да изглежда непостижима, я превръщаме в реалност. Това е отличителният ни знак”, казва Трифонова.

Ядрото

на агенцията

е от 9 души

Освен злато от Golden Drum проектът ни Quattro Conquered the Mountain получава златната награда и на 16-ия български рекламен фестивал ФАРА в категория Ambient, както и бронз в категория “Нови комуникационни канали”.

На първия международен рекламен фестивал - Ad Black Sea, в Грузия рекламата участва в категория Best Idea.

От създаването си агенцията почти всяка година е номинирана и награждавана на ФАРА.

Ядрото на NRG Creative Boutique се състои от 9 човека, но реално са повече от 50, тъй като разполагат с гъвкава мрежа от сътрудници и партньори - продуцентски и филмови студиа, медийни, маркетингови, пиар и рисърч агенции, печатници.

Освен локални повечето клиенти на агенцията са представители на международни компании.

Реклама
Реклама
Реклама