“Публисис” загуби “Проктър енд Гембъл”, взе ги “Омником”

“Публисис груп” - една от най-големите комуникационни холдинги в света, загуби миналата седмица “Проктър енд Гембъл” - дългогодишния си клиент, който ѝ носеше милиарди долари. С конкурс световният производител избра нова агенция за медийно купуване и планиране - “Омником”.
“Промяната, въпреки че е разочароваща, не е краят на света”, каза Жан-Мишел Етиен, главният финансов директор на “Публисис”. По думите му договорът с “Проктър енд Гембъл” е представлявал само 0,7% от общите приходи на холдинга.
“Понякога печелиш, понякога губиш”, казва по повод сделката Етиен. Той припомни, че “Омником” е загубила бизнеса си с “Джонсън енд Джонсън” - също внушителен, преди няколко месеца. А друга загуба на “Публисис” - договорът с “Дженеръл мотърс”, прекратен през 2012 г., е била далеч по-голяма от “Проктър енд Гембъл”.
Въпреки този провал “Публисис” спечели тази година клиенти като Ситибанк, “Коти”, “Сиърс”, “Тако Бел”, “Виза” и “Крафт Хайнц”.
Очаква се скоро да приключат още няколко конкурса за медийни агенции, обявени от “Туенти фърст сенчъри Фокс”, “Сони”, “Фолксваген” и “Л'Ореал”, САЩ. В два от тях “Публисис” участва.