Зетят на Любен Гоцев раздава листовки

Бизнес с раздаване на листовки и куриерски услуги върти зетят на митичния генерал от ДС Любен Гоцев, показа проверка на "България Днес". Йордан Йорданов е женен за единствената дъщеря на сочения за един от кукловодите на прехода разузнавач.
Според легендите, оглавяваният от Гоцев кръг "Монтерей" от 1989 г. дърпа конците на политиката и икономиката в държавата. С тяхна неофициална подкрепа според запознати се раждат и процъфтяват силовите групировки като СИК и ВИС. И до ден днешен оцелелите техни босове като Младен Михалев-Маджо не крият близкото си приятелство с разузнавача. Любен Гоцев винаги е отричал приписваната му роля на кукловод, без да крие приятелството си с Маджо, когото само бил консултирал като обикновен пенсионер.
Зетят Йордан Йорданов и генералската щерка Румяна напускат страната още в началото на прехода. Двамата първоначално се заселват в Амстердам, където Йорданов завършва магистратура по филмов мениджмънт. Същата специалност той специализира впоследствие и в САЩ. След това генералските наследници се установяват в Лондон.
Опитите им да пробият в културните и продуцентски кръгове удрят на камък, обясняват запознати. В резултат Йордан и Румяна се връщат у нас, а в Лондон остава синът им.
С помощта на Гоцев Йорданов успява да задвижи мощно двете си фирми. Веднага след пристигането на родата ген. Гоцев дълго време се вайкал, че им търси препитание, спомнят си негови познати. В рамките на няколко месеца като с магическа пръчка проблемът намира успешно решение.
Румяна Гоцева поема управлението на част от избеления бизнес на бившата СИК. Така генералската дъщеря набързо става член на надзорния съвет на "Интернешънъл Асет Банк", прочута като банката на Маджо. Гоцева регистрира и обща фирма за производство на козметика с дъщерята на Младен Михалев.
Далеч по-скромен като мащаб е бизнесът на съпруга й. Една от фирмите на генералския зет "Артефакт" ООД се занимава с абонамент за чужди вестници и списания. Чрез дружеството се търгуват зад граница и наши произведения на изкуството. Дружеството набързо открива клонове в 11-те най-големи града в България и си спечелва сериозен кръг от клиенти. Според запознати част от тях се контролират от бивши служители на ДС, еволюирали впоследствие до ролята на добре облечени бизнесмени.
След разрастването на бизнеса генералският зет навлиза и в рекламния бизнес. Чрез дъщерна компания той започва разпространението на рекламни брошури и листовки в пощенските кутии на повечето големи градове. Започва предлагането и на куриерски услуги. Вместо дребните клиенти, където конкуренцията е жестока, генералският зет се насочва към фирми, занимаващи се с електронна търговия. Срещу комисиона той им предлага да се погрижи за обработката и доставката на всяка от хилядите поръчки.