Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/7016110 www.bgdnes.bg

Българи окупират турските пазари и молове

Пълнят багажници с покупки в Лозенград

Бум на шопинг туризма в Одрин заради кризата с лирата

Тотално шопинг преселение на българи по турските пазари и молове в Одрин и Лозенград заради срива на лирата. Само за седмица хиляди нашенци са пресекли Капитан Андреево и Малко Търново с една-единствена цел - да напълнят багажниците си догоре с всякакви покупки. В момента за 1 лев могат да се купят грубо 3 турски лири. От думите на пазарните туристи става ясно, че за около 100 лева човек може да се върне с няколко торби с разнообразни стоки.

Традиционно нашенците посещават промишления пазар и борсата за перилни препарати, зехтин, маслини и сладки в Одрин. Сега те са окупирали и моловете и аутлет центровете в града. Там между 20 и 40 лева могат да се закупят известни марки дрехи и обувки, чиято цена у нас е в пъти повече. Забелязва се и нова тенденция сред българите, които са отишли на почивка по Черноморието. Те отделят ден от ваканцията си, скачат в колата и през Малко Търново отскачат до Лозенград. Там положението с цените не е по-различно от това в Одрин, като нашеците предпочитат да си купуват дрехи и смарт техника на безценица. Хората дори са започнали да се обединяват подобно на нашумялата услуга в социалните мрежи - споделеното пътуване. Те си разделят парите за гориво до южната ни съседка и след консуматорски гуляй се завръщат отново у нас.

Реклама

Междувременно българският износ за Турция спадна драстично, докато вносът на стоки оттам се увеличава. Само за няколко месеца България вече е с дефицит в износа си към Турция, а страната е четвъртата най-важна държава за износ, както и първата извън ЕС.

За българския потребител обаче това е много изгодно, потвърждава тенденцията финансовият анализатор Димитър Чобанов. Той също посочва, че за живеещите близо до границата е по-изгодно да пазаруват в съседката ни.

Експертът заключва, че това, което движи курса на турската лира, е вътрешната политика. Там растежът е основан на активно засилване на вътрешното търсене, финансирано с кредити.

Реклама
Реклама