Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/7024398 www.bgdnes.bg

Мирослав Петков пробива в НАСКАР

"Висшата лига" на автомобилизма в САЩ приема наш пилот

Асът яхва звяр с 600 коня, върти сто обиколки, бил като в центрофуга

Българин стигна американците! Пилотът ни Мирослав Петков успя да се запише за тестове във "висшата лига" на състезателния автомобилизъм в САЩ - НАСКАР. Петков бе избран да направи тестови обиколки с американските автомобили преди броени дни в Рейсуей Венрей.

Състезателят ни е първият българин, който успява да тества американския начин на пилотиране. НАСКАР е американският "отговор" на култовата Формула 1, а Петков - първият пилот, който ще има шанс да се състезава за американската мечта на автофеновете. Първият кокпит (състезателната кола - бел. ред.), който асът ни тества по американски модел, е със зашеметяващите 600 конски сили. Начинът на шофиране на екстремната машина пък нямал нищо общо с европейския модел на пилотиране, а след стотната обиколка, която направил, Петков признава, че се почувствал като в пералня.

Реклама

"Още със сядането вътре се почувствах много сигурно, позицията на каране е много удобна и седалката е така направена, че ти помага много добре да се справиш с големите центробежни сили. Успях да навъртя повече от 100 обиколки. Когато подкараш колата, първоначалното впечатление е, че като че ли не върви толкова много за 600 конски сили. Но за да разбереш колко е бърза колата, трябва да изградиш скоростта, всяка обиколка все по-бързо и по-бързо, докато влезеш в ритъм. И понеже скоростта се изгражда обиколка след обиколка, вътре става като в центрофуга", разказва за преживяването асът. Петков планира да започне състезания в НАСКАР, като намеренията му са да стартира от по-ниска дивизия. Ралитата на НАСКАР са истинска мания за американците, а на състезанията им се събират стотици хиляди души. За нещастие обаче катастрофите с няколко машини накуп са често срещани, а причината - невероятната скорост, която развиват автомобилите, и маневрирането на пилотите.

"Правите са много къси и трябва да поддържаш скоростта в завой! Най-голямата разлика с европейското каране е в спирането! В нашите традиционни състезания сме свикнали да скачаме на спирачката в последния момент, докато в НАСКАР специално на къса овална писта с голям наклон се спира малко по-рано, но плавно и веднага още преди завоя се връщаш на газта, за да поддържаш скоростта и траекторията", разкрива тайните от кухнята на НАСКАР Петков. Пилотът планира да направи поне едно състезание с НАСКАР на европейска земя, преди да реши дали да пилотира в САЩ.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама