Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/7553133 www.bgdnes.bg

Майки скачат на Иван и Андрей

Реклами сравняват децата с тиган 

Жена със сутиен излезе на протест срещу хумора на водещите 

Майки скочиха на кампанията за поощряване на раждаемостта, инициирана от емблематичните водещи Иван и Андрей.

Рекламните постери на кампанията "Направи го сега" засягат по хумористичен начин проблема с раждаемосттта у нас и стимулират българите към създаване на потомство.

Реклама

"Гаранцията, че ще бъдете обичани вечно, е да си имате дете", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове", "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган" са само част от рекламните заглавия, а постерите са илюстрирани с влюбени сперматозоид и яйцеклетка. Въпреки че по лек и забавен начин опитват да поощрят българите към важната крачка, паната създадоха недоволство и възмущение сред родители в социалните мрежи, които обявиха идеята за пошла и неадекватна.

В знак на недоволство жена излезе на самотен протест на столичната улица "Граф Игнатиев", където се намира офисът на организацията ДНК. Кристина Домозетова е облечена със сутиен, използвала по време на бременността си.

"Аз и сутиенът ми от годините на майчинството сме на адреса на ДНК. Уви, сутиенът беше пълен преди години, но две бременности, раждания и кърмения го накараха да виси печално", пише жената.

Пред "България Днес" тя сподели, че е обидно да се приравняват децата със стока и аксесоар.

"Отглеждането на дете е отговорност за цял живот, ако наистина искат да стимулират раждаемостта, трябва да се насочат към конкретните проблеми, които спират хората. Да се говори за сутиени и титани е обидно и пошло! Няма да научиш една жена да уважава себе си, ако й казваш, че важното е да има чашка С. Нито ще научиш един мъж, че бащинството означава грижа за детето наравно с майката, като му казваш, че това го прави по привлекателен. Ясно е, че искат да са хумористични, но това не е хумор, а пошлост", каза Домозетова.

На друго мнение е инициаторът и един от създателите на организацията ДНК Иван Христов.

"Тази кампания има за цел да фокусира общественото мнение върху основния проблем на обществото, а именно, че изчезваме. Кампанията е голяма, задълбочена и с чувство за хумор. Тя има за цел да обърне внимание на един от големите проблеми на страната, че българите се топим. Информацията е подкрепена от социологически проучвания, изследвания и прогнози, които не са изключително добри. Тук ще си послужа с думите на Андрей по темата, който казва, че не иска да е от хората, които след 1300 г. история просто ще си загази лампата и ще си тръгне", коментира пред вестника Иван. И добави:

"Извадено от контекста, всеки може да се упражнява, за да получи дневната си доза лайкове в социалните мрежи. В контекста проблемът е голям и засяга изчезването на нацията ни. Знаем, че социалното положение на българите е лошо, както и здравеопазването ни. Това са основните пречки, които отказват хората да станат родители. Погледнато прагматично, нищо, което правим ние, няма смисъл, ако нямаме деца. Това го казвам като баща на 4 деца. Бих казал, че кампанията върши работа, защото се популяризира. Мисля, че омразата и негативизмът в случая са твърде прибързани. Все пак всеки има право на мнение и ние сме благодарни за обществената реакция."

Реклама
Реклама
Реклама