Най-новата мода - СОЦИАЛНО ПОРНО

Сайтовете за възрастни се надпреварват да рушат табута
Клип с "голям пенис" засажда дръвчета, "Най-мръсното порно" чисти Световния океан
Сексът продължава да бъде тема табу в много общества, а гледането на порно си остава тайно, често дори срамно преживяване. Порноиндустрията обаче постоянно се разраства и повече от всичко иска да разчупи консервативните норми. Най-яркият пример за това са сайтовете за възрастни, които се надпреварват да показват мръсни филмчета, но вече със социална насоченост. Един от тях засне цял филм под надслов: "Най-мръсното порно" с цел набиране на пари за почистване на Световния океан. За всяко гледане компанията ще прави дарение на организация, която планира да пусне кораб за събиране на пластмасови отпадъци от моретата и океаните.
Друг лидер в бизнеса пък издигна билборд с надслов - "Всичко, от което имате нужда, е една ръка", като въвлече потребителите да пишат най-добър сценарий. Освен реализиране на рекламната му идея потребителят получи и едногодишен договор като творчески директор на компанията. Един от сайтовете също така е пионер и в груповото финансиране, лансирайки кампания за събиране на средства за заснемане на първия порноклип в Космоса. От необходимите 3,4 млн долара компанията събра едва 236 000 долара, но бе отразена от редица медии.
Туитър също не остана по-назад от модерното порно със социална насоченост. През профила си компанията публикува редица хумористични илюстрации с близки до хората сексуални препратки. Сред популярните слогани са: "Най-големият", "Направи го сам", "Отворени 24 часа" или хаштагът "Всеки го прави".
Друг популярен сайт за възрастни от началото на годината пък започна кампания за превенция на рака на тестисите. В клип популярна порноактриса обяснява на мъжката аудитория "как да издържа по-дълго", като действията, които се прилагат, са всъщност преглед на тестисите. Кампанията "Гледането на порно може да спаси живота ви" получи "Златен лъв" на най-големия рекламен фестивал във Венеция.
През годините и доста порноинициативи подкрепяха борбата с рака на гърдата. За всяко изгледано видео със заглавие: "малки гърди" или "големи гърди", компанията дарява средства за лечението му, като част от приходите се набавят от зрителите. При всяко гледане на клип за възрастни с описание "голям пенис" хората от компанията пък засаждат по едно дърво в САЩ. До момента засадените дървета са над 15,4 хиляди.
Палитрата от данни, с която разполагат сайтовете, както и активностите променят имиджа на порноиндустрията, правят сайтовете й по-атрактивни за рекламодателите. Ако преди години основните клиенти бяха сексмагазините, то сега в порносайтовете рекламират и гиганти с ножчета за бръснене. Компанията лансира рекламни банери с текст: "Ако използвате нашите продукти, няма да ви се налага толкова често да посещавате този сайт".
Друга фирма пък пренесе в порноплатформите кампанията на замразените храни, а модни брандове лансират пред гей аудиторията на сайтове за възрастни новите си модели мъжко бельо.
И накрая, политиците също проявяват рекламен интерес към порносайтовете. През май тази година се появиха банери на датския политик Йоаким Олсън от десноцентристкия алианс, който агитира хората да гласуват за него. Пред медиите той потвърди, че умишлено е публикувал рекламата си с цел потребителите на сайт за възрастни да се забавляват.
През 2016 г. пък в платформата за видеа за възрастни се появи и ликът на Доналд Тръмп с ралични негови цитати, които се появяват в зависимост от търсенията в сайтовете за любители на порното. Банерите пък от своя страна пренасочваха потребителите към сайта за дарения за предизборната кампания на Тръмп с автоматично попълнена сума от 70 долара.