Хеликоптери погубват богаташи

Най-богатият човек в Чехия - Петер Келнер, който е и собственик на Би Ти Ви, и още четирима души загинаха при катастрофа с хеликоптер в Аляска.
Инцидентът станал в събота, когато летателният апарат, с който пътувала групата, се разбил край един от глетчерите в американския щат.
Келнер, чието нетно състояние се оценява от "Форбс" на 17,5 милиарда долара, е бил на борда на хеликоптера "Еърбъс AS350 B3". Машината се е разбила близо до глетчера Кник. На борда е имало общо шестима души. Местни медии съобщават за един оцелял, който обаче е в изключително тежко състояние. Причината за катастрофата се изяснява.
Милиардерът е бил в Аляска, за да практикува любимия си хелискиинг. При този спорт скиорите се изкачват с хеликоптер до високи върхове, до които няма лифтове, и се спускат по склоновете. Те са необработени и няма писти. При такова изкачване в Аляска хеликоптерът се е разбил в глетчер на 50 км източно от Анкъридж. Сред другите загинали са чехът Бенджамин Лароше, двама гидове и пилотът на летателния апарат.
През октомври 2020 г. Келнер стана собственик на Би Ти Ви и стъпи на родния медиен пазар. Погребението му ще бъде в тесен семеен кръг.
През последните години няколко емблематични личности изгубиха живота си при инциденти с хеликоптери или малки летателни средства.
Петкратният шампион в НБА Коби Брайънт и дъщеря му Джиана загинаха в катастрофа с хеликоптер в Калифорния в края на януари 2020 година. При инцидента смъртта си намериха още седем души.
Летателният апарат "Сикорски Ес-76Б" не е бил оборудван със система за предупреждение за сблъсък с наземно препятствие въпреки направена преди 14 години препоръка. Това заяви представителката на Националното управление за безопасност на полетите (НУБТ) Дженифър Хоуменди.
През март 2004 г. хеликоптер от подобен модел - "Сикорски Ес-76А" - е катастрофирал в Мексиканския залив. Тогава са загинали 10 души. През март 2006 г. НУБТ е препоръчало на Федералното авиационно управление да монтира системи за предупреждение за сблъсък на всички хеликоптери за шестима и повече пътници. Тази препоръка не е била спазена и с тази система са били оборудвани само хеликоптерите на бърза медицинска помощ.
Според Хоуменди тази система е можела да помогне на пилота да осъзнае, че хеликоптерът се намира опасно близо до хълм, макар и да не е сигурно, че е можела да предотврати катастрофата в Калифорния. Хеликоптерът освен това не е имал и "черна кутия" за записване на данните на полета. Според радарни данни пилотът се е опитал да се издигне над облачната покривка и е бил на височина около 700 метра, когато хеликоптерът рязко е загубил височина и е пикирал към земята, където се е разбил минута по-късно. В района освен облаци е имало и мъгла и видимостта е била ограничена.
В края на октомври 2018 година катастрофира хеликоптерът на Вичай Сривадханапрабха. Машината на собственика на футболния "Лестър" падна и изгоря на паркинг до клубния стадион на английския отбор. По традиция тайландският бизнесмен си тръгва с хеликоптер след домакинските мачове.
Летателният апарат се е възпламенил, а пристигналите на мястото огнеборци са успели да потушат огъня за около 20 минути. Сривадханапрабха е излетял близо час след приключването на срещата с "Уест Хем Юнайтед", която завърши наравно - 1:1.
Английският футбол бе почернен и през януари 2019 г. от смъртта на Емилиано Сала. Малкият самолет с аржентинския футболист на борда се счупил и след това катастрофирал заради прекалено висока скорост. Сала и британският пилот на малкия самолет загинаха. 28-годишният аржентинец летя от Франция за Уелс, за да подпише договор с "Кардиф Сити", който тогава играеше във Висшата английска лига.
Една от тежките родни трагедии с малък летателен апарат се случи през пролетта на 2019 година. Родители и двете им дъщери загинаха при самолетна катастрофа в планинска местност в Северна Македония през април 2019 година. Малкият частен самолет "Чесна" се разби недалеч от Скопие при лошо време. В него пътували пилотът - 49-годишен мъж, съпругата му и двете му дъщери, на 18 и 14 години. Телата бяха открити близо 18 часа след инцидента. На запис се чуват последните думи на пилота, който се опитва да се свърже с диспечерите. Последното, което той казва на диспечерите, е, че е преодолял много силна турбуленция и че условията са много лоши. Секунди след това метеоролозите уверяват, че няма проблем да се лети в района.