Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/shou/article/20753267 www.bgdnes.bg

Победителят от първия сезон на шоуто Здравко Василев: Няма да участвам пак в "Биг брадър"

Аз съм изпята песен, трябват нови лица, за да е интересно предаването 

Кой е той

Здравко Василев е първият победител от култовото риалити "Биг брадър". Той е роден през 1977 година в Приморско. Съпругата му е Христина, която спечели "ВИП брадър 2". С нея имат три деца. След участието си в телевизионното предаване Здравко се занимава с морски туризъм. През месец март ресторантът, който родителите му създават в зората на демокрацията през 1991 година, затваря врати. Сега Гларуса развива своя бизнес за плаване с лодка по Българското Черноморие. Специално за "България Днес" директно от плажа Здравко говори за предстоящия летен сезон, за цените, за предизвикателствата пред ресторантьорите и преживяването, наречено "Биг брадър".

- Г-н Василев, какво е вълнението по Българското Черноморие?

- В момента се радвам на най-приятните юнски дни. Морската вода вече става за къпане. Много е спокойно. Ако някой иска да се наслади и да си почине активно, сега е моментът. Все още ги няма тълпите от туристи и шумотевицата. Юни месец е за ценителите на морето. То е най-голямата любов и свобода и вълнението на хората от допира с Българското Черноморие ме вдъхновява.

Реклама

- Ще наблюдаваме ли повишаване на цените по Черноморието?

- Цените са абсолютно приемливи. Въпреки че много се спекулира с еврото, смея да твърдя, че цените почти не са мръднали в сравнение с миналата година. С влизането в активния летен сезон е възможно да има минимално покачване, но то ще бъде незначително, защото тази година се отчита и конкуренцията с отворените шенгенски граници.

- Практикувате риболов на клиенти. Как ги ловите без стръв?

- Нашето Черноморие има какво да покаже на туристите и е истинско удоволствие да се намирам сред любознателни хора, които с удивление наблюдават колко красиво и необятно е Черно море. Не се изисква да ги "ловя", защото хората имат интерес, но с годините се наложи да сменим подхода си към клиентите, за да можем да ги задържим. Преди разполагахме с по-бавни плавателни средства с платна, които заменихме с мощни моторни лодки. Хората станаха нетърпеливи, а животът динамичен. Търсенето определя предлагането.

- Наблюдавате ли сред туристите "потъване" в море от лайкове? Забравят ли хората да се насладят на истинското преживяване?

- Всеки човек, който се занимава с такъв бизнес, ще потвърди, че хората живеят в свят, изпълнен с реакции и харесвания. Животът ни стана като скролване по екрана. Кръгозорът ни се побира в един дисплей и тръпката от реалния момент се губи. Клиентите се качват на лодката, за да си направят снимки, а не да запечатат гледката в съзнанието си.

- Затворихте ресторанта си през месец март. Липсва ли ви ресторантьорството?

- Целият ми живот е минал в този деликатен и фин бизнес, който не се учи от днес за утре. Обожавам ресторантьорството и много ме боли, че през последните 10-15 години има политика за унищожение на този бранш, който предлага услуга, издигаща ни на много по-високо ниво. Мои колеги затварят обектите си и на тяхно място се появяват пекарни и дюнерджийници, защото са много по-достъпни за клиентите. Но те значително свалят нивото и преживяването на туристите.

Реклама

- Защо се стига до затваряне на заведения по Черноморието?

- Краткият летен сезон, покачването на цените на хранителните продукти, тока, водата и осигурителните такси са основните проблеми. Откакто сезонът падна под 70 дни на Южното Черноморие, такъв тип бизнес се обезсмисля. Последните 3 години съм работил от сантимент към това, което са изградили моите родители. Ако има отговорни хора, които да могат да вземат решение за качеството и нивото на българския туризъм, нека да поработят над него. Баничките и дюнерите не създават продукт с висока добавена стойност и ще изгубим качествените клиенти. Също за незабравимото преживяване у клиентите е нужен квалифициран персонал, а ставаме свидетели на липса на кадри.

- Защо има недостиг на кадри?

- За съжаление държавата ни абдикира от своя ангажимент да обучава качествени кадри. 90% от хората, работещи по морето, са неквалифицирани и без документи. Това е проблем, за който никой не говори. Преди се работеше лесно, защото хората бяха обучени и с изрядни документи. Сега идват и не знаят защо са там. Даже и доброто заплащане вече не е фактор. Младите работят без желание и когато съберат пари за нов телефон, вече нямат стимул за работа, защото са постигнали целта си. С такива хора не можеш да създаваш качествена услуга.

- Какво е бъдещето на ресторантите по морето?

- Много мои колеги преместиха обектите си в чужбина и продължават да бъдат успешни. Това означава, че проблемът не е в ресторантьорите. Наскоро гледах интервю с Мартин Скорсезе, в което той каза: "Вече не ходя на кино заради публиката". При мен се получи нещо подобно. Причината е в клиентите, които не знаят какво искат, кога го искат и защо го искат. А качеството има определена цена, която трябва да бъде платена.

- "Биг брадър" ви направи разпознаваем. Голямо предизвикателство ли е това и съжалявате ли за нещо?

- Вече съвсем философски съм приел, че името ми ще бъде завинаги свързано с предаването, макар да е имало моменти, когато това ми е тежало. "Биг брадър" през годините се беше отдалечил от първоначалния си замисъл, но това се харесва от аудиторията. Форматът е комерсиален продукт, който трябва да бъде продаден. Не съжалявам за нищо, защото това е незабравима емоция, опит и спомен, който не бих заменил.

- Ако можехте да промените нещо в риалити форматите, какво би било то?

- Българинът обича скандала, но ако трябва да създам свое предаване, няма да наблегна на сеира. На мен ми харесва да се показват хора с по-високо от средното ниво на интелигентност. Но това не предизвиква висока гледаемост. Скандалът продава, но не бих се заел да правя такова шоу само за да го продам. Също е хубаво зрителите да осъзнаят, че участниците в предаванията не са точна извадка на българския народ, а хора, пригодени да паснат на образа на определен телевизионен персонаж.

- Какво бихте казали на Здравко от 2004 година?

- Да не се притеснява и да се хвърля смело с главата напред във всяко приключение и възможност.

- Има слухове, че ще участвате в новия сезон на "Биг брадър". Верни ли са?

- Не, никой не се е свързал с мен. Мисля, че времето ми за тези неща вече е минало и има много млади хора, които могат да предизвикат интерес у зрителите. Аз съм вече изпята песен, а на сцената има място за нови лица. Пожелавам на "Биг брадър" успех, а на участниците - да се насладят на всеки момент.

Четете още

Първият победител в "Биг брадър": Бизнесът се убива!

Първият победител в "Биг брадър": Бизнесът се убива!

Първият победител от "Биг брадър" Здравко: Морето е много опасно тази година

Първият победител от "Биг брадър" Здравко: Морето е много опасно тази година

Здравко от "Биг брадър" затвори ресторанта си в Приморско

Здравко от "Биг брадър" затвори ресторанта си в Приморско

Здравко от "Биг брадър": Грешка е да възпитаваш децата в труд и почтеност

Здравко от "Биг брадър": Грешка е да възпитаваш децата в труд и почтеност

Реклама
Реклама
Реклама