10 неща, които няма да купите, ако не бяха хрумванията на производителите
Има една добра и една лоша новина.
Добрата е, че хората все още пазаруват. Лошата е, че пазаруват по-малко. Или, както скучно казват икономистите - потреблението е свито. И май няма изгледи да се разгърне скоро.
Реклама
Затова трябва да се произвеждат продукти с екстри. Тоест
стоки със
съдържание плюс Което ще накара хората да ги купят
Този човек не жали труд, време и материали, за да направи копие на класическа мадона на паважа. Нищо че летният дъжд може да изтрие творбата му, той печели добре. Снимка: Аля Димитрова
Ако доскоро това бе валидно главно за техниката, колите или услугите, в последните години се прилага и за най-обикновени предмети. Като солници и рендета например. Колко пъти в живота човек си купува солница? Веднъж. Може обаче да купи и два, и три пъти, ако солницата изглежда необикновено. Тогава може да вземе по една и на тъща си, и на приятелите си. А може да си направи цяла колекция.
Всеки прави лимонада, но само един я слага в стъкен ботуш. Чудесен подарък от Италия Снимка: Аля Димитрова
Производството на предмети със “съдържание плюс” не е нова идея. Още през 1985 г. двама французи - Жак и Лена Гилме, създават верига за необичайни подаръци Pylones. В нея вече 30 г. се продават наглед обикновени предмети, които са създадени в необикновени форми или с
необикновени
допълнения
За 3 десетилетие веригата е отворила 150 магазина в 28 страни по света.
Човешки скулптури има много, но тази ала Микеланджело е само една. Живата статуя, напомняща Пиета, печели пред конкурентите си във Флоренция много повече заради ръката, с която благославя. Снимка: Аля Димитрова
Вдъхновени от нея, и други създатели на продукти или продавачи на изкуство и услуги търсят хрумвания, чрез които да продадат по-лесно стоките си.
На тази и следващата страница вижте 10 примера за тривиални продукти, чиито автори са измислили как да бъдат забелязани. И купени.
Кукленски автомобил, на който пише "Наеми ме" Снимка: Аля ДимитроваТриколка с шантава форма привлича туристите Снимка: Аля ДимитроваКрокодил за лед Снимка: Аля ДимитроваКотета държат кухненска тел, която много прилича на кълбо прежда Снимка: Аля ДимитроваРенде за принцеси в кухнята Снимка: Аля ДимитроваЧадър с крака Снимка: Аля ДимитроваШарена камила на летището в Мюнхен подобрява настроението на всички, но и "продава" повече цигари на пушачите. Снимка: Аля ДимитроваМясто за неговия и за нейния телефон Снимка: Аля ДимитроваЧетки за коса Снимка: Аля ДимитроваОстрилка за моркови от последната колекция на Pylones Снимка: Аля Димитрова