Реклама
https://www.bgdnes.bg/shou/article/5284318 www.bgdnes.bg

Български модел стана лице на мюсюлмански дрехи, които световните дизайнери налагат това лято

Бежанската вълна в Европейския съюз в последната година накара големите дизайнери да работят още по-упорито. Те първи я уловиха и спечелиха.

От няколко седмици всички говорят за извънредната колекция на един от най-добрите екипи в модата – Доменико Долче и Стефано Габана. Миналата пролет им хрумва да направят дрехи, изцяло насочени към жените в Близкия изток, сякаш за да подпомогнат интеграцията им. Също и да покажат колко красиви може да бъдат облеклата на мюсюлманките. През лятото те са напълно готови и избират за рекламно лице на тази колекция българския модел Павлина Енева. Тя е на 22 години, от Пловдив и работи за модна агенция “Ивет фешън”. Сега живее в Милано, където през юни снима фотосесията за италианските дизайнери. Заради снимките ѝ се наложи да сложи абая и хиджаб – това са два от основните елементи, с които дизайнерите направиха впечатление и привлякоха още клиенти.

Реклама

Абая е нещо като дълга до земята пелерина, която обаче може да има и ръкави. Тя се облича върху дрехите и се носи на обществени места. Обичайно е черна, но може да бъде украсена с пайети и бродерии. Т.нар. хиджаб всъщност е забрадката, която арабските жени слагат на главата си и понякога прикриват с нея лицето си.

Основните цветове в лимитираните дрехи, предназначени за жените от Арабския свят, на Доменико Долче и Стефано Габана са черно, бяло и слонова кост. Някои от тях

имат принт на

червени рози,

маргаритки, лимони

и големи бели точки

– все неща, които ще са актуални това лято.

Тъканите, от които са изработени дрехите, са меки и фини – коприна, сатен и жоржет. Основно присъствие има и дантелата, която е едра и плътна.

Изборът на дизайнерите да отделят време и средства, за да се опитат да се наложат на пазара в Арабския свят, не е съвсем случаен и непредвиден. Двамата правят проучвания, допитват се до експерти и установяват, че това е ниша, която се развива бързо и тепърва ще им носи голяма печалба.

Според доклад на нюйоркската информационна компания “Томсън Ройтерс” мюсюлманските жени по света са похарчили $ 266 млрд. за облекла и обувки само през 2013 година, като се очаква през 2019 година да отделят до $ 484 млрд. Освен това в момента ръстът в търговията на дребно в Арабския свят изпреварва Азия и Русия, които досега винаги са били номер едно по продажби.

Реклама

В друг доклад консултантската компания “Бейн” установява, че

продажбите на

луксозни стоки само

в Близкия изток също

растат - за 2015 г.

са $ 8,7 млрд,

в сравнение с $ 6,8 млрд. от 2014 година.

През последните години дрехи за жените от тази демографска група са правили и Дона Карън, Томи Хилфигър и Моник Люлиер. Въпреки че колекциите се продават предимно за празника Рамадан (тази година започва на 6 юни), статистиките показват, че пазарът ще е успешен за тези луксозни стоки целогодишно.

Засега Доменико Долче и Стефано Габана са решили да продават абаите и хиджабите в 13 бутика в Обединените арабски емирства, както и в Бахрейн, Кувейт, Катар и Саудитска Арабия. Няма да са налични онлайн.

ЗА ПАВЛИНА ЕНЕВА

“Екипът, който работи по колекцията на двамата италиански дизайнери, е търсил запомнящо се и нежно лице със светли и изразителни очи, тъй като на практика от снимките от фотосесията се вижда единствено лицето. Павлина Енева е покрила изцяло техните критерии и от 500 кандидатки са избрали именно нея”, обясни за “24 часа” Ивет Григорова, основател и собственик на модна агенция “Ивет фешън”.

Енева започва работа във фирмата преди 3 години, когато отива заедно с брат си Васил Енев на интервю – и двамата са одобрени и подписват договори с Григорова.

Оттогава Павлина Енева работи основно в чужбина – представяла е дрехи на световни модни марки по време на ревютата им в Ню Йорк, Париж, Лондон, Барселона. Живее в Милано, въпреки че пътува постоянно.

“Всеки ден има около 10-12 кастинга за модни ангажименти - тя е добър модел и винаги подхожда професионално. Именно един от тях е бил за колекцията с мюсюлмански дрехи на италианските дизайнери”, обясни Григорова за начина, по който се избират модели за рекламни кампании и ревюта.

НЕЙНИТЕ МЕРКИ

Височина: 177 см

Бюст: 83 см

Талия: 62 см

Ханш: 88 см

Обувки: 37 размер

Коса: кестенява

Очи: зелени

ЗА ДИЗАЙНЕРИТЕ

Доменико Долче още

крои и тропосва,

Стефано Габана е стратегът

Един сицилианец и един жител на модната столица Милано са може би най-успешният съвременен екип в модата. Доменико Долче (роден през 1958 година) и Стефано Габана (роден през 1962 година) се срещат през 1980 година в Милано и малко след това започват да работят заедно.

Долче произлиза от сицилианска шивашка фамилия и се е научил на занаята, започвайки от нулата. В същото време Габана, който е графичен дизайнер, няма специализирано шивашко образование, е идеологът на колекциите.

Стилът им е повлиян от необарока, подобно на Роберто Кавали и Джани Версаче преди тях. Но има и сицилианското влияние – вижда се от строгите кройки от тъмни цветове и дантела.

Двамата са много различни – докато Доменико Долче е мълчалив, скромно облечен и работохолик, който и до днес крои и тропосва сам моделите си, Стефано Габана е стратегът на концерна. Винаги безупречно облечен и приказлив, той обича да е центърът на вниманието и поддържа връзки с елита и медиите.

Те са равноправни партньори и единствени собственици на компанията си. Отговарят за всички продуктови линии. Въпреки десетките предложения те са твърдо решени да запазят независимостта си. Компанията на двамата в Италия е първата, създала дъщерно дружество в Китай, което е 100% тяхна собственост, без участие на местен партньор.

Купи сега, носи завинаги:

копринен шал

Коприненият шал върху косата ще измести сламената шапка това лято. Той може да се върже като лента или да се наметне върху главата като забрадка.

Важното е да е от коприна или сатен, който е коприненоподобен плат, изработен от памучни или синтетични нишки. Също и цветен – десенът е поп арт – това са геометрични фигури, които имат триизмерен ефект и създават илюзията, че шарките се движат, на цветя или бохо (от думите бохем и хипи) – това са ярки етнобродерии или принтове.

Правоъгълният шал се усуква и се връзва като лента. От няколко години е по-актуално възелът да е в горната част на темето. С квадратния може да покриете цялата коса, за да я предпазите от слънчевите лъчи.

Реклама
Реклама
Реклама