Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/11870231 www.bgdnes.bg

Как да изберем радиатор за климатик advertorial icon

С наближаването на лятото идват и горещините през деня, което налага използването на средства за охлаждане по време на път с колата. Климатикът е една гениална система за целта и по-долу ще разгледаме неговото предназначение и за какво служи радиаторът и как да изберем правилния?

Каква е работата на автомобилния климатик

Представлява затворена тръбна система, в основата на която стои компресор, през който преминава хладилен агент (обикновено фреон, използван в хладилниците и различните аерозоли), примесен с компресорно масло за подходящо смазване. Фреонът периодично преминава от течно в газообразно състояние и обратно, с оглед на това в коя част на системата се намира. В зависимост от неговото агрегатно състояние хладилният агент отдава или отнема топлина.

Съвременната авто климатична система има способността да отоплява или охлажда, в зависимост от режима на работа. През зимата е на режим отопление, а през лятото – в режим охлаждане. Този уред има способността да поддържа точно зададената от водача температура за допълнително повишаване на комфорта в купето, така че пътуването да е много по-приятно.

Правилна работа на радиатора на климатика

Радиаторът на климатика е наричан още кондензатор, където хладилният агент навлиза в газообразно състояние и на изхода е в течно, поради кондензирането му. Този компонент обикновено се намира точно зад предната броня на автомобила.

Вътре в купето има допълнителен втори радиатор, наричан още изпарител, където на входа му постъпва охладен втечнен фреон, поемащ част от топлината във вътрешността на салона и преминава в газообразно състояние. Въздухът постъпва от околната среда, през филтъра за салона и преминава през охладения изпарител, предаващ хладината на постъпващата във вътрешността на колата въздушна струя.

В конструктивно отношение, радиаторът на климатика представлява тръбно-ламелна конструкция. Съставен е от свързани помежду си тръби, чрез колектори, уплътнения и алуминиеви ламели с акордеоновидна форма, намиращи се между тръбите. В някои случаи, макар и рядко, се използват допълнителни усилвателни елементи, придаващи повишена солидност на конструкцията за по-голяма здравина. Понякога налягането в системата може да достигне до 7 атмосфери, което предполага използването на достатъчно дебелостенни тръби, издържащи на този натиск.

Поради способността повърхността на изпарителя да поема влагата от въздуха, замъглените стъкла много бързо се изчистват и се подобрява видимостта.

Как да изберем радиатор за климатик

Радиаторът на климатика се намира зад предната решетка на автомобила и е много уязвим към повреди и сътресения. Неговата сложна структура и конструкция го прави скъпа част за смяна, така че е важно да се направи правилният избор:

  • по VIN номер – чрез прегледа на закодираната информация можете да намерите всяка част, която е включена във фабричния пакет на превозното средство, включително и радиатора на климатика;
  • според параметрите на колата – за откриването на правилните компоненти е необходимо да знаете марката, модела, годината на производство и данните на двигателя. По този начин бързо и безпогрешно ще откриете всяка необходима част за колата. Има възможност за използване и на универсален вариант.

Ако решите да се възползвате от втория, най-популярен сред собствениците на автомобили, метод е важно да изберете не само съвместимата с вашата кола част, но и да обърнете внимание на производителя. Всички знаем за нискокачествените китайски брандове, така че препоръката е за покупка от доверен онлайн магазин, който е от дълги години на пазара, има голям процент положителни потребителски мнения и предлага авточасти на евтини цени.

Реклама
Реклама
Реклама