Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/13349545 www.bgdnes.bg

Жизнен цикъл на клиента и как да увеличите стойността му advertorial icon

„Всичко е в дългосрочен план“, каза Джеф Безос, докато излагаше стратегическата си визия за Amazon в обръщението си до акционерите през 1997 г. За Amazon беше жизненоважно да се грижи за лоялността на клиентите, като помага на своите потребители да разпознават стойността на техните желания.

За всички фирми, които използват интернет, за да развиват своя бизнес, е важно да стимулират трафика на уебсайта, да грабват вниманието на посетителите, да ги превръщат в лийдове, да продължават да поддържат връзка с тях и да ги направят и задържат като клиенти.

Какво е маркетинг през жизнения цикъл на клиента (Customer Lifecycle Value)?

Маркетингът през жизнения цикъл на клиентите съчетава: потенциални клиенти, ангажираност, преобразуване и задържане.

Създаването на стратегия за приоритизиране и интегриране на пълния набор от маркетингови комуникационни канали за подкрепа на перспективите и клиентите по пътя им към покупка е жизненоважно.

Кога купувачите искат да комуникират с продавачите?

Различните моменти, в които купувачите искат да са във връзка с продавачите, са:

  • Когато търсят нови идеи и възможности за постигане на по-силни бизнес резултати
  • Когато активно търсят решение, за да поправят това, което е счупено, или да решат проблем
  • Когато анализират ситуация и причините за нея
  • Когато идентифицират и оценяват възможни доставчици
  • След като доставчикът отговори на запитване за предложение или оферта

Жизнен цикъл на клиента и различните етапи на маркетинга

Всяка маркетингова стратегия, независимо от продължителността на цикъла на продажба, ще предложи множество етапи, които ще съставят така наречения жизнен цикъл на клиента. Разбирането на тези етапи ще ви помогне да се насочите към специфичните нужди на вашата аудитория на всяка фаза. Това са шестте етапа от жизнения цикъл, които да използвате във вашия дигитален маркетинг:

  • Осъзнатост
  • Ангажираност
  • Оценяване
  • Покупка
  • Поддръжка
  • Лоялност

Ключовият фактор е, след като човек стане ваш клиент, вие трябва да го държите ангажиран. Не можете просто да спрете да общувате с него, след като е направил първата си покупка.

Ползите от маркетинга през жизнения цикъл на клиента

Маркетингът на жизнения цикъл помага на компаниите да се харесат ефективно на своите клиенти във всички фази на процеса. Някои от основните предимства на тази форма на маркетинг включват:

  • По-дълготрайни взаимоотношения с клиенти
  • Подобряване имиджа на бранда
  • По-голяма възвръщаемост на инвестициите (ROI)
  • Подобрено обслужване и удовлетвореност на клиентите
  • По-добро разбиране на пазара
  • Повишена жизнена стойност на клиента (CLV)

Дигитална маркетинг стратегия

Координираната дигитална маркетинг стратегия за целия жизнен цикъл на клиента ще подпомогне преобразуването на запитванията в клиенти и тяхното задържане.

Комуникацията с вашите клиенти е от решаващо значение за постигането на непрекъснати продажби и обикновено е много по-лесно и по-евтино да генерирате повторен бизнес от съществуващи клиенти, отколкото да придобиете нови.

Маркетингът провеждащ се през жизнения цикъл на клиента, включва изучаване на цялото пътуване на клиента по интегриран начин, от първия контакт до управлението на взаимоотношенията с клиенти, вместо тясно фокусиране върху една част от процеса.

Постоянният маркетинг в различните му етапи е насочен към цялото пътуване на вашия клиент, преминаващ през всички устройства и канали. За да изпълните жизнения цикъл на клиента е необходимо да изпълните следните стъпки:

  • Привлечете посетители към уебсайта си.
  • Предизвикайте вниманието им.
  • Убедете ги, че можете да разрешите техния проблем или изискване.
  • Превърнете ги в регистриран или абонаментен клиент.
  • Задръжте ги като клиент.
  • Превърнете ги в поддръжник на бизнеса ви.
Реклама
Реклама
Реклама