Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/2152019 www.bgdnes.bg

Аталай ще поиска комисията за "Авиоотряд 28" да бъде закрита

Депутатът от ДПС Рамадан Аталай ще предложи да бъде прекратена дейността на Временната анкетна комисия за проверка на всички данни, факти и обстоятелства при ползването на правителствения „Авиоотряд 28" и въздухоплавателни средства на Министерството на отбраната. "

"Да направим един доклад с това, което имаме дотук, и да го представим пред Народното събрание. Остават неясни много неща и може би, ако беше тук министър-председателят Борисов, щеше да разясни тези неща. Как изведнъж тези списъци, които не са ясни изчезват, а тези списъци, които са за полети зад граница, съществуват. Толкова ли са тайни тези полети?", попита Аталай.

Реклама


"Търсим нещо, което или нарочно се крие, или не искате да ни кажете. Нашата идея е да изнесем тези списъци с пътници, за да изчистим мнението на обществото, че големите, които са управлявали тази държава, са спазвали правилата и законите. Ако наистина министър-председателят е спазвал всички правила и закони, всички ще са доволни. Излиза, че ние сме се събрали на тази комисия, за да очерним всички, които са използвали услугите на "Авиоотряда".", обясни Аталай.

На днешното заседание на комисията се разбра още, че през 2010 година на ВИП А не е имало работеща видеосистема и не са работили камерите, които са следели периметъра. Едва през 2011 година е била възстановена работата на камерите. От ръководството на Летище „София" обясниха, че записите от камерите се пазят до 30 дни, след направения запис.

Във всички полети - за "бистришки тигри", за адвокати и други излиза, че Авиоотрядът си е бил държава в държавата и не се е подчинявал на общите условия, така ли - попита председателят на временната комисия Венцислав Лаков.

Христо Щерионов, изпълнителен директор на Летище „София", обясни: „Ние разглеждаме полетите на "Авиоотряд 28" като пътници, преминаващи през ВИП А и ВИП Б. Информацията за пътниците ние получаваме от писма, след като получим тези писма, колежките чекират пътниците в нашата система, която е различна от тази на останалите пътници, издава се бордна карта, ако има корекция на списъка, основният списък и коректният списък остават при нас. Системата, в която се предоставя този списък, се пази постоянно", обясни Щерионов.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама