ВМРО скочи на Фандъкова за Женския пазар

Столична община да обособи като самостоятелни наредбите за преместваемите обекти и за рекламата. Това поиска днес по време на пресконференция заместник-председателят на ВМРО и общински съветник Ангел Джамбазки. Той настоя да се въведе мораториум с определен от общината срок, в който да се отстранят рекламните билбордове и табели, надписи и други подобни из града и да се подготви наредба, която няма да може да бъде обжалвана в съда.
Джамбазки поиска още при ясни финансови правила общината да обяви нови конкурси за наемателите. Проблемът с т.нар. преместваеми обекти също е сериозен, защото с тази дейност изкарват прехраната си в момента няколко хиляди семейства.
Общинският съветник от ВМРО предложи СОС да въведе мораториум върху отстраняването им. По данни на сдружение на собствениците това са над 2000 обекта, развиващи предимно дребен семеен бизнес. „Не може общината да задължава собствениците да инвестират около 50-70 хиляди лева в реконструкцията на подобни обекти, без да има ясни правила или дългосрочни договори за експлоатацията им", категоричен е Джамбазки.
Според него, Столична община прилага двойни стандарти: от една страна иска да закрива или притиска да се реконструират малки обекти на частното предприемачество, а от друга се готви да одобри предложение за узаконяване на два подобни обекта на езерото „Ариана". „Общината трябва да има план, визия и идея за развитието на града и тогава при регламентирани правила и срокове да задължава собствениците да инвестират като приспада през годините тези разходи от наемите им", смята Джамбазки.
Той припомни и направеното вече предложение от страна на ВМРО, частта на Женския пазар, граничеща с ул. „Екзарх Йосиф" да бъде обособена като улица на занаятите, където да се продават икони, сувенири, произведения на изкуството. „Сега Женския пазар е грозна картина, сборище на крадци, незаконни търговци на цигари и наркотици", подчерта Джамбазки.
Той счита, че на пазарите за зеленчуци Столична община също трябва да въведе регламент: там да търгуват собственото си производство само лицензирани производители, а не прекупвачи или „обирджии на бостани". Така чрез зеленчуковите пазари може да се стимулират дребните производители.