Капитан Марио Бакалов разкри как се появява турбуленцията над София
Един от най-успешните и популярни български граждански летци Марио Бакалов разкри подробности за ситуацията около силния вятър, заради който от летище "Васил Левски" бяха пренасочени много полети. Включително и снощи самолетът от Мюнхен, на борда, на който пътуваха много български актьори. Ето какво обясни капитан Бакалов, който е пилот на Ербъс-А320 на "Луфтханза":
За силните ветрове в София през последните два дни
Много хора ми писаха за вчерашните и днешните кацания в София - за турбуленцията, отклонените полети и опитите за заход. Напълно разбирам притеснението. Усещането в кабината може да бъде неприятно и напрегнато, особено при силен вятър.
Какво се случи?
Южният вятър, комбиниран с особената топография около Витоша, създава турбуленция и срезове на вятъра, които правят подхода по-динамичен. Това е добре познато явление за летище София.
От гледна точка на пилотите
Тези условия не са ежедневие, но са част от нашата работа и подготовка. Тренираме ги редовно и много ясно знаем кога условията позволяват безопасно кацане и кога не.
Често притеснение: „Ами горивото?"
Разбирам този страх, затова споделям спокойно:
- Винаги планираме резервно гориво.
- Винаги имаме достатъчно гориво, за да отидем до резервно летище, ако решим, че условията не са подходящи.
- Ако оценим, че кацането носи риск, прекратяваме опитите или изобщо не започваме такива.
Горивото не може „да свърши" в подобна ситуация — процесът е планиран така, че да има безопасен запас.
Страховете на пътниците
Напълно уважавам и разбирам притеснението в такива моменти.
От наша страна подходът е внимателен, премерен и изцяло основан на безопасност. Никой не поема излишен риск.
Ако сте пътували тези дни — надявам се това кратко обяснение да внесе спокойствие и яснота.
P.S. В авиацията „успех" не е да кацнеш на всяка цена. Истински успешни са пилотите, които избират най-безопасната алтернатива - дори това да означава прекратяване на подхода или отклонение.
Безопасността винаги е над всичко.