Енерго-про в Шумен свързва грешно кабели, товари сметката на клиент

Служител на Енерго-про е наказан дисциплинарно заради неправилно свързване на електромери в шуменското село Илия Блъсков, довело до нереални сметки за ток на двама абонати. След подадени жалби грешката е отстранена, а компанията се е извинила на своите клиенти за причиненото неудобство.
Миналата есен в електрическо табло, в което е електромерът на потърпевшия Георги Дяков, служител на електрическата компания монтира още един електромер. Допуска обаче техническа грешка, която води до плащане на нереални сметки в продължение на 10 месеца.
"Не може с един фризер сума от 65, 70, 80 лева... И накрая пуснах една жалба", разказва Добрин Павлов.
Пристигналият на място екип на електрическата компания отстранява грешката.
"В края на август получавам една фактура за около 300 лева. И отивам в Енерго-про в Шумен и проверявам каква е ситуацията, а те ми казват: Въз основа на жалба на съседа, извършена е проверка, вследствие на което е констатирано, че има разменени кабели", обяснява Георги Дяков.
"206 лева ми възстановиха от надвзетата сума", добавя Добрин Павлов.
Георги Дяков обаче смята, че исканата от него сума е нереална и иска повторна проверка. Тя потвърждава първоначалните констатации.
"Аз нямам никаква вина за тези разменени кабели. Естествено, това би следвало да остане за сметка на Енерго-про, след като грешката е допусната от техните специалисти", твърди Георги Дяков.
От електрическата компания признават, че става дума за грешка, за която служителят е понесъл наказанието си. От Енерго-про обаче твърдят, че търсената от Георги Дяков сума е точна и тя трябва да бъде заплатена от абоната.