Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/4605898 www.bgdnes.bg

Рекламите продължават с ТОРМОЗА

Иво АНГЕЛОВ

Звукът на рекламите продължава да е много по-силен от останалите предавания. Това алармират стотици граждани, като огромна част от тях са подали сигнали до Съвета за електронни медии (СЕМ) за денонощния тормоз.

От 1 юли 2013 г. влезе в сила споразумението между рекламодатели, комуникационни агенции и телевизионни оператори, според което нивото на звука на рекламните клипове по телевизията трябва да се изравни с това на останалата програма. Добрата практика се оказа само идея, тъй като масово не се спазва и зрителите продължават да бъдат облъчвани от шума.

Реклама

"Независимо от въведената законодателна забрана и постигнатото споразумение за единен стандарт все още се наблюдава тенденция силата на звука на някои от излъчваните търговски съобщения да е по-голяма от силата на звука на останалата част от програмата на дадена телевизия или радио. Всичките издадени от СЕМ наказателни постановления следва да се има предвид, че са обжалвани и не са влезли в сила", коментира председателят на СЕМ Георги Лозанов.

От съвета бяха заявили готовност да следят дали се спазва законът, като използват модерна компютърна програма да проверяват дали рекламите са по-силни спрямо останалата част от тв продукцията. Тя е толкова полезна, че при нарушения събраните доказателства вече са валидни в съда.

Крутите мерки не са уплашили някои медии и порочната практика продължава въпреки негодуванието на зрители. Лозанов обясни още, че хората често се оплаквали от този проблем и само за миналата година в СЕМ са били подадени около 60 сигнала за шума от рекламите.

Председателят на съвета призна, че сред санкционираните през миналата година са най-популярните телевизии. Те са и подложени на най-голям мониторинг, тъй като в техния ефир има най-много реклами.

"Не знам откъде е тръгнало и на кого му е хрумнала тази идея - да надува рекламите. Мисли, че ще привлече внимание, а ефектът всъщност е отблъскващ", допълни Лозанов.

30 бона глоба

Законовата глоба за телевизиите, които надуват звука на рекламите, е 3000 лв. При повторно нарушение санкцията скача до 30 000 лева.
Големият проблем обаче остава, че медиите обжалват и това забавя реалното им санкциониране.

През 2014 г. от страна на СЕМ има издадени шест имуществени санкции в общ размер 18 000 лв. Съгласно разпоредбите отговорността за този вид провинения се носи от телевизиите и радиата (доставчиците на медийни услуги) и глобите са за тях, а не за рекламодателите.

Реклама
Реклама
Реклама