Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/5010548 www.bgdnes.bg

Десислава Олованова от "Реформа": Работата в рекламата нарасна, което е добър знак за пазара

Жалко, че чуждите специалисти не взаимодействат

активно с рекламния фестивал ФАРА, казва изпълнителният

директор на “Реформа”, която стана медия агенция на годината

- “Реформа” стана медийна агенция на годината на Фестивала на асоциацията на рекламните агенции (ФАРА). Какво означава за вас тази награда, г-жо Олованова?

- “Реформа” става за трета година медия агенция на годината, а това означава, че държим нивото. За рекламната индустрия ФАРА е онзи момент, в който си сверяваш часовника и виждаш къде си ти спрямо останалите. И за целия ни екип е добре да знаем, че се движим по горния ръб на летвата в България. Другото, което правят наградите, е, че те задължават в добрия смисъл - да си по-добър, по-иновативен, по-креативан.

Реклама

- Освен голямата награда получихте и много други в различните категории. С коя от тях най-много се гордеете?

- Всички тазгодишни проекти, които се състезаваха на фестивала, са наша работа, в която сме вложили много усилия и емоции и ние ги харесваме и ценим. Но ако трябва да отлича работа, която отговаря на представите ми за съвременна реклама, която е не само добра, но и адекватна на времето си, това са графичната идентичност на Color Effect и кампанията “Бюро за 1 милион долара” на Chivas Regal. Проект, който журито не оцени високо, но аз вярвам, че е добър в категорията си, е кампанията “Да бъдеш баща”.

- Доколко фестивалът е авторитетен, признават ли го чуждите рекламни специалисти?

- ФАРА е единственият фестивал в България, който оценява нивото на творческо мислене, оригиналност и релевантност на рекламните проекти, които се правят у нас. А това са критериите, от които се ръководим във всекидневната си работа всяка година. Той е и единственият фестивал със сравнително адекватно жури. И въпреки че тази година

журито беше

обект на

доста,

донякъде

заслужени

критики,

по-адекватен и престижен местен рекламен фестивал няма.

Фестивалът Effie, който е международен формат и се провежда всяка пролет в София, не се радва на такава популярност и участие като ФАРА, а и там оценката е насочена преди всичко към ефективността на рекламата.

ФАРА остава най-дългогодишният (това беше 16-ото издание) и посещаван фестивал за реклама в България, който предизвиква най-много интерес сред индустрията. Но на местно ниво, за съжаление, чуждите рекламни специалисти не взаимодействат особено активно с него.

- С какво си обяснявате успеха на “Реформа”? Има ли практическа полза от подобни награди, те влияят ли на клиентите ви?

Реклама

- Успехът на “Реформа” си обяснявам с талантливите и адекватни хора, които работят в агенцията. Рекламата е занаят. Мисля, че в “Реформа” владеем тънкостите му, като същевременно влагаме много творческа енергия и здрав разум в проектите си.

Въпросът за

практическата

полза от

ФАРА

е стар като самия фестивал и мисля, че още не е намерил категоричен отговор. Със сигурност наградите не вредят, но имам чувството, че за клиентите са екзотично допълнение към всичко останало, което една агенция може да предложи, като със сигурност не са решаващ фактор за избора им.

- Върху какво ново работи “Реформа” в момента?

- Работим върху няколко конкурса, както и върху текущи проекти, есента е доста напрегната, но това е добър знак както за нас, така и за пазара.

Признание за "Реформа": 6 статуетки,

3 номинации и голямата награда

“Реформа” бе обявена за медийна агенция на годината от 16-ото издание на Фестивала на асоциацията на рекламните агенции (ФАРА).

Конкурсът, на който се оценяват най-добре замислените реклами, се състоя по традиция в началото на септември в Албена. Заради дългогодишното си съществуване и журито, в което винаги присъстват доказани специалисти, той продължава да е всепризнат от рекламната индустрия.

“Реформа” за трети път печели отличието, което доказва, че знае как да използва традиционните медии за реклама, но не се осланя само на клишета, а търси и иновативни пътища, за да си свърши работата.

Същевременно получи една златна статуетка, една сребърна, 4 бронзови и 3 номинации в различните категории.

Златото е в категорията “Нови комуникационни канали” за рекламата “Поръчка” на Pets&U.

Сребърната статуетка е за рекламата “Графична идентичност – Color Effect”, състезавала се в категорията “Дизайн и текст, корпоративна и бранд идентичност”.

Рекламата “Бюрото за $1 000 000” печели два пъти бронз - веднъж в категорията One-to-one Communication и втори път за “Медийна кампания”.

Третата бронзова награда за “Реформа” е в категорията “Прес реклама, стоки” за “Първи април” на “Мобилтел”. Четвъртата е в категорията “Иновативно използване на традиционни медии” за рекламата “Здрава реколта” на KWS.

В същата категория агенцията има номинация за “Метър копи”, чийто рекламодател отново е KWS.

Рекламата “Да бъдеш баща”, поръчана от асоциация “Родители”, печели две номинации в категориите “Филм, тв реклама и кинореклама, социална, политическа, медийна реклама” и като “Комуникационна кампания”.

Реклама
Реклама
Реклама