Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/21407716 www.bgdnes.bg

От корабостроителницата в Силистра до Ривиерата! Българска яхта с награда в Кан

Минава през две тежки бури, но успява да се нареди до световни величия

Доли ТАЧЕВА

България записа исторически успех в международната яхтена индустрия. Първият катамаран, произведен в Силистра, спечели световно отличие на фестивал в Кан.

"Наградата беше изненада за нас. Отличието е за най-значимата нова премиера и най-голямото откритие при катамараните за годината. Тази награда е за целия екип - от дизайна и производството до маркетинга и комуникацията. Бяхме финалисти и в категория "Най-добър екстериор" редом до световни марки. Това само по себе си също е признание", споделя пред "България Днес" Калоян Радулов, председател на Асоциация на българската яхтена индустрия.

Реклама

Историята зад успеха звучи като филм. Преди пет години в корабостроителницата край Дунав с проекта се захващат едва трима души. Днес екипът се е умножил значително и създава яхти, които конкурират марки със световна слава.

Плавателният съд "Омая" се отличава с ширина от 8,4 метра, просторни долни палуби и салон, който може да побере до десет гости и екипаж.

"От гледна точка на технологии се стремяхме лодката да е максимално лесна за поддръжка. Всички основни функции - резервоари, климатици, осветление, помпи и т.н., се управляват през дисплеите на лодката. Има джойстик за управление от сушата, 3Д сонари за сканиране на дъното, има опции за риболов, при които може да се проследи къде има риба, има система за обезсоляване на водата", разказва Радулов.

Пътят до Кан също не е лесен. За да стигне до Френската ривиера, катамаранът преминава шестдневно плаване, като се справя с две тежки бури.

"Имаше някои доста неприятни моменти. Много хора може и да не са виждали хоризонтален дъжд, но аз видях по време на една от бурите. До този момент не бях попадал на такава, но лодката се държеше много добре. Дори част от екипажа, които бяха вътре, не разбраха какво се случва, докато не ги повиках на палубата. Пътуването доказа колко стабилен и безопасен е моделът - дори при тежки условия. Много хора не осъзнават колко е опасно морето. Затова първото нещо, което трябва да ти е в главата, когато проектираш един такъв съд или когато го строиш, е той наистина да е безопасен", допълва Калоян.

Четете още

Луиза Григорова и Нели Сано се съблякоха на катамаран (видео+снимки)

Луиза Григорова и Нели Сано се съблякоха на катамаран (видео+снимки)

Диляна Попова и Алекс Раева на круиз с катамаран (много снимки+видео)

Диляна Попова и Алекс Раева на круиз с катамаран (много снимки+видео)

Реклама
Реклама
Реклама