Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/5357761 www.bgdnes.bg

Без ремонт във "Витиня", пак стана катастрофа

"Не се направиха никакви ремонти в тунела "Витиня", въпреки че бяха отнети три човешки живота. Ако продължават в същия дух, ще има още катастрофи и жертви."


Това сподели пред "България Днес" Митко Филов - един от пострадалите във верижната катастрофа през октомври в тунела "Витиня".
Повод за думите му е поредният инцидент на същото място, който стана в петък рано сутринта. За щастие този път няма жертви, само материални щети. Катастрофата е станала между два автомобила в посока Варна.
Инцидентът през октомври отне живота на трима души - Петьо Боев, доктор Десислава Статева и Йосиф Гарев.
Филов пътувал заедно с колегата си Петьо Боев по работа до столицата. На връщане автомобилът става част от мелето на АМ "Хемус". Боев загива на място, а Филов, който шофирал колата, е ваден близо 2 часа изпод смачканите ламарини.
Раненият мъж е откаран в УМБАЛ "Света Анна" със счупени ребра и пробит бял дроб. Колата била смазана до неузнаваемост. За късмет на Филов ламарините така се смачкали, че останало само пространството около шофьорската седалка.
"Причината за честите катастрофи на "Витиня" е, че в тунела липсва вентилация - обясни пред "България Днес" Владимир Тодоров, председател на асоциация на пострадалите при катастрофи. - Газовете от автомобилите няма как да излязат и те залепват по тавана. След известно време започват да капят. Образуват лепкав слой. Когато е мокро и той падне на асфалта, пътят става хлъзгав и предпоставките за катастрофи са по-големи."
Тодоров предлага два варианта как да се избегнат честите катастрофи на тунела "Витиня". Единият е да се чисти слоят, който залепва по тавана. Другият е да се направи вентилация.
"И двете предложения ще струват скъпо, но ние имаме предложение как да осигурим финансирането на идеите. Искаме да сложим две камери, които да измерват скоростта - на входа и на изхода на тунела. Ще сложим ограничение и който не го спазва, ще плаща глоба. С парите от тях ще имаме бюджет за чистене на тавана или слагане на вентилация в тунела. Ако успеем да направим това, катастрофите на "Витиня" със сигурност ще намалеят значително", допълни още Тодоров.

Реклама
Реклама
Реклама