Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/6381698 www.bgdnes.bg

Машинистът на влака убиец в Хитрино се върна на работа

Разследването за взрива на цистерните, отнели живота на 7 души, продължава

На работа се е върнал главният машинист на влака убиец, сринал до основи село Хитрино, научи "България Днес". Фирмата превозвач, чиито цистерни се взривиха, е осигурила на Димитър Михнев подходяща длъжност, в която да използва над 17-годишния си опит в железниците. Той вече не е машинист, обясни пред вестника адвокат Димитър Стефанов.
Опитният юрист защитава Михнев пред съда след ужасяващата трагедия, която изравни със земята шуменското село на 10 декември миналата година.
Малко след навлизането си в района на гарата влаковата композиция, караща цистерни с пропилен и пропан-бутан на фирма "Булмаркет", дерайлира. При удара в земята едната от тях е пробита. Последвалата зловеща взривна вълна срути десетки къщи в селото. Под отломките загинаха седем души, 29 са тежко ранени.
В момента на сблъсъка Владимир Петров и Димитър Михнев се намират в първия локомотив, а във втория е бил най-възрастният от екипа Ц 61-годишният Радослав Петков, чиято длъжност е помощник локомотивен машинист, обясняват от фирмата превозвач.
Привлечени като обвиняеми в досъдебното производство са 41-годишният Димитър Михнев, който управлява влака във фаталния участък, и помощникът Радослав Петков.
Димитър Михнев може да получи между 5 и 15 години затвор, ако бъде доказано, че вината за катастрофата е негова. Той допълнително усложнил положението си и с това, че само три дни след катастрофата започнал да разпродава недвижимости и продал своя имот в Габровско, обяснява прокурорът по делото Маргарита Георгиева.
"Не мога да ви опиша как се чувства Михнев десет месеца след трагедията, на никого не пожелавам да изпитва това. Чувството, че си отговорен за смъртта на толкова много хора, е съсипващо", обяснява адвокат Стефанов.
"Не искам повече да работя тази работа. Потърсих психологическа помощ, не можех да спя", обяснява малко след трагедията Михнев. Работодателите му обаче го убеждават да се върне, като му осигуряват подходяща длъжност, за да може да издържа семейството си. Той е поканен и се завръща на работа, малко след като Апелативният съд във Варна го пуска от ареста срещу гаранция от 10 000 лева, обяснява адвокатът.
В началото на януари магистратите решават, че до голяма степен е установено, че Михнев е извършител на транспортното престъпление, но няма опасност да се укрие и му разрешава да напусне решетките.
Другият машинист на фаталния влак Радослав Петков пък бе освободен още на 22 декември.
Разследването по случая все още не е приключило, но е към своя край. Според окончателната експертиза причината за дерайлирането е превишената скорост, с която се движи композицията, и няма други виновни за трагедията. Влакът е "летял" с 80 км/ч, което е близо два пъти повече от разрешеното, заяви директорът на Националната следствена служба и заместник на главния прокурор Евгени Диков. Той отбелязва, че отговорността за случилото се не пада само върху първия машинист, защото вторият трябва да следи за негови грешки.
Според Димитър Михнев има и друг фактор, който е допринесъл за катастрофата, тъй като двата локомотива и пет от цистерните са влезли в отклонението, без да дерайлират.
Паралелното разследване на фирмата превозвач "Булмаркет" е показало, че дни преди инцидента е имало проблем на гара Хитрино с железния път - незаключена стрелка.
По официални данни през миналата година е имало 12 повреди на гара Хитрино.

Пострадали търсят над 10 млн. лв.

След взрива на дерайлиралия влак в Хитрино 29 души са завели граждански искове за над 10 милиона лева срещу фирма "Булмаркет", научи "България Днес". Пострадалите очакват справедливо възмездие за страданията, които претърпяха при инцидента и които промениха живота им завинаги. Осем месеца след трагедията споменът за кошмара е жив сред пострадалите. Здравословното състояние на един от тях - Николай Цачев, се влошава.
"Пълен инвалид съм... Трябва да се намери начин да си получат заслуженото!", категоричен е Николай пред БНТ. Неговата къща бе съборена от взрива, а строежът на новата все още не е започнал. В момента живее във фургон, в който жегата е непоносима.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама